نویسنده: سارا مرتضوی
// چهار شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۲

احتمال عرضه دنباله بازی Nier Automata توسط اسکوئر انیکس

موفقیت بی‌سابقه‌‌ بازی Nier: Automata، احتمال ساخت دنباله‌ای بر این بازی را قوت می‌بخشد.

بازی Nier: Automata از آن دسته دنباله‌هایی بود که هیچ‌کس توقع ساخته شدنش را نداشت. زمانی که این بازی در فوریه سال جاری میلادی منتشر شد، خیلی‌ها حتی خبر نداشتند که بازی، دنباله‌ای بر قسمت‌ قبلی آن محسوب می‌شود. قسمت اصلی بازی Nier که در سال ۲۰۱۰ میلادی و برای کنسول‌های ایکس باکس 360 و پلی استیشن 3 عرضه شده بود، علی‌رغم جذابیت و منحصربه‌فرد بودنش، بسیار کم مورد توجه قرار گرفت. شاید دلیل این موضوع جلوتر بودن این بازی از زمانه‌ی خود بود و شاید هم دلیل دیگری داشت. در هر صورت، دنباله این بازی یعنی Nier: Automata شانس کمی برای ساخته شدن داشت. متاسفانه این مشکل تازه‌ای نیست و دلواپسی برای ساخته شدن دنباله بازی‌های محبوبِ کمتر شناخته‌شده‌مان تقریباً به یک عادت تبدیل شده است.

برای نمونه دیگر از این دست بازی‌ها، می‌توانیم از بازی Okami نام ببریم. بازی Okami از آن دسته بازی‌هایی است که بسیار کمتر از آن‌چه که لیاقتش را دارد، مورد توجه قرار گرفته. اگرچه این بهایی است که گاهی بازی‌ها باید برای متفاوت بودن بیش از حد خود با سایر بازی‌های زمانه بپردازند. هرچند بازهم Okami وضع بهتری دارد و همان‌طور که می‌دانیم قرار است نسخه HD‌ این بازی نیز به زودی عرضه شود.

Okami

تصویری از بازی Okami

 

حالا طبق گزارشی از وب‌سایت مترو، به نظر می‌رسد Nier: Automata آن‌طور که باید و شاید نظر مثبت کمپانی اسکوئر انیکس را جلب کرده و در گوشه و کنار زمزمه‌هایی از ساخت قسمت بعدی این بازی به گوش می‌رسد.

حالا شاید بپرسید دلیل این اطمینان بیش از حد کمپانی اسکوئر انیکس چیست و چرا ساخت قسمت بعدی این بازی بسیار محتمل به‌نظر می‌رسد؟ خب مسلماً ساده‌ترین دلیل، فروش بالای بازی Nier: Automata و پول کلانی است که این بازی به جیب کمپانی ریخته. فروش دو میلیون نسخه از هر بازی‌ای می‌تواند سازندگان آن را به ساخت قسمت بعدی وسوسه کند. البته ناگفته نماند که سهم فروش نسخه کامپیوتر تنها چیزی حدود یک چهارم از این مقدار بوده است. یک چهارم دیگر این مقدار فروش را به‌تنهایی، فروش این بازی در بازارهای ژاپن تشکیل می‌دهد که البته با توجه به محبوبیت سبک بازی در این کشور، آن‌قدر هم دور از انتظار نبوده است. حالا بخش جالب ماجرا آن‌جا است که یک میلیون نسخه باقی‌مانده از این میزان فروش را کنسول‌ها به‌تنهایی به خود اختصاص داده‌اند! که البته این میزان نیز مربوط به فروش این بازی در اروپا و کلا غرب بوده است. همان‌طور که می‌دانید این میزان فروش برای بازی‌های ژاپنی در غرب، چیزی مانند خواب و رویا می‌ماند!

البته که در این میان استثنائاتی‌ هم وجود دارند. بازی‌هایی مانند Tekken‌ و سری Dark Souls از معدود بازی‌های ژاپنی‌ای هستند که توانستند به فروش قابل‌توجهی در غرب نیز دست پیدا کنند. اگرچه در نهایت این تعداد در برابر حجم عظیمی از بازی‌های ژاپنی که هر سال تولید و ارائه می‌شوند و معمولاً کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند، رقم ناچیزی است.

درست است که همه این حرف‌ها حدس و گمانی بیش نیست و کمپانی اسکوئر انیکس هنوز به طور قطع ساخت دنباله بازی Nier: Automata را تایید نکرده است، اما شواهد و مدارک موجود همگی ارائه دنباله‌ این بازی موفق را نوید می‌دهند.

نظر شما چیست؟ آیا شما نیز به ساخت دنباله این بازی امیدوار هستید؟


منبع Eteknix
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده