نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۷:۱۵

جزئیات بخش مبارزات رو در رو در بازی The Division

در اولین شماره‌ از پادکست The Division که بر روی ساوندکلاد منتشر می‌شود، یو‌بی‌سافت مَسیو به عنوان سازنده‌ی بازی درباره‌ی بخش مبارزات رو در رو (PvP) اطلاعات جامعی ارائه کرد.
در این بخش که «مناطق سیاه» نامگذاری شده‌اند و از محیط داستان اصلی بازی جدا هستند، بازیکنان می‌توانند مقابل یکدیگر بازی کنند و آیتم‌ها و وسایلی را به دست آورند. رایان بارنارد، کارگردان بازی می‌گوید بخش رو در رو در The Division متفاوت از دیگر رقبای این بازی خواهد بود.
این یکی دیگر از راه‌های خوبی است که ما می‌توانیم به وسیله‌ی آن آنچه قبلاً در این سبک انجام شده را تغییر دهیم. ما می‌خواهیم حالت مبارزه‌ایِ رو در رو نقشی مهم داشته باشد. بسیاری از اوقات در بازی‌های پرمخاطب مردم سمت اینگونه تجربه‌ها نمی‌روند و با آن‌ها مخالفند. این بخش می‌تواند کمی ناخوشایند باشد اما بسیار رقابتی است.
برای وارد شدن به مناطق سیاه در The Division باید ریسک‌پذیر باشید. بعد از پیدا کردن هر آیتم در این مناطق، باید روندی به نام «استخراج» را طی کنید تا آن‌‌ها را برای همیشه نزد شخصیت خود در بازی داشته باشید. اما اگر شخصیت شما قبل از انجام این پروسه کشته شود، آیتم‌ها را به طور کامل از دست خواهید داد. بارنارد توضیح می‌هد اضافه کردن سطوحی از ریسک‌پذیری در این حالت بازی ضروری بود. در غیر این صورت، به نظر او بازی در این حالت مثل بازی پوکر بدون پول است. آیتم‌هایی که پیدا می‌کنید تا جایی اهمیت پیدا می‌کنند که اصلاً مایل نیستید آن‌ها را از دست بدهید، ولی آن‌قدرها هم لازم و ضروری نیستند که بخواهید برای از دست ندادن آن‌ها، از بازی دست بکشید.علاوه بر مناطق سیاه، The Division بخشی به نام Social Hub دارد که مشابه قسمت Tower در بازی Destiny است. مراحل داستانی بازی به صورت چندنفره هم قابل بازی هستند و بر خلاف Destiny، تنها بازیکنانی که دعوت می‌کنید قادر به ملحق شدن به بازی هستند. در این پادکست، بارنارد در مورد روند آغاز ساخت بازی نیز صحبت می‌کند.این بازی در ابتدا پروژه‌ای کاملاً متفاوت بود. از سرای بالارده‌ی یوبی‌سافت به استودیوی مَسیو دستور داده شد یک بازی نقش‌آفرینی تحت عنوان Tom Clancy بسازند اما بعد از کمی توسعه‌ی بازی، دیدگاه اولیه برای آن جواب نداد و مسیر ساختش عوض شد.
ما یک بازی با سبک و سیاقی متفاوت داشتیم که در مسیری نادرستی قدم گذاشته بود و ما و یوبی‌سافت خیلی از آن راضی نبودیم.
بنابراین بارنارد و دیگر توسعه‌دهندگان یوبی‌سافت نشستی ترتیب دادند تا مشخص کنند که چطور می‌شود از قابلیت‌های بازی اولیه در ساخت اثری جدید و متفاوت استفاده کرد. آن‌ها به نتیجه‌ای رسیدند که طرح اولیه‌ی The Division را تشکیل می‌داد. بازی‌ای که داستان گروهی از مأموران نظامی را در دنیای پس از آخر‌الزمان آمریکا روایت می‌کند. The Division امسال برای پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر خواهد اما هنوز تاریخ عرضه‌ی دقیقی برای آن مشخص نشده است. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده