نظر کوجیما در مورد تفاوت های بازی سازی و فیلم سازی
هیدئو کوجیما یکی از قدیمیترین و قابل احترامترین افراد در صنعت بازیسازی است. او که همواره به عنوان خالق و کارگردان مجموعه بازی Metal Gear شناخته شده است، اکنون در حال توسعهی بازی Death Stranding است. حالا در جدیدترین اخبار بازی، او توییتهایی را، پشت سرهم، منتشر کرد و افکارش در زمینهی توسعهی بازی را با طرفدارانش به اشتراک گذاشت.
به طور مشخص، او صحنهی یک راهرو در بازی را مثال زد و در مورد تفاوتهای فیلمسازی و بازیسازی صحبت کرد. کوجیما گفت:
به نظر میرسد که توییتهای او همچنین شامل این مفهوم میشد که حداقل برای بازیهای اکشن بزرگ، اینکه وظیفهی ساخت بازی به کمپانیهای دیگر محول شود، میتواند چشمانداز مناسبی به همراه نداشته باشد.
کوجیما گفت:
یک بازی اکشن هیچگاه نمیتواند با سفارش ساخت بخشهای مختلف به کمپانیهای دیگر و در نهایت جمعآوری این بخشها در قالب یک بازی، به نتیجهی مطلوب برسد. اگر تصمیمگیری و نظارت بر پروژه با تاخیر مواجه شود، بازدهی تولید کاهش مییابد و در نتیجه باعث دوبارهکاری میشود. برای اجتناب از این موضوع، در طول مراحل توسعهی بازی باید تطبیقسازی روزانهی کوچکی انجام شود. وقتی تمام قسمتها در کمپانیهای مختلفی ساخته میشوند، بخشهای ساختهشده نمیتوانند به درستی در کنار یکدیگر قرار بگیرند. برای همین مهم است که هر روز جزئیات را بازبینی کنیم.
کوجیما در توییتهای اخیرش به بازی Death Stranding اشارهای نکرد. پس به نظر میرسد که این نکات تفسیرهایی در مورد طراحی بازی است و با این بازی ارتباط مستقیمی ندارد؛ هرچند مطمئنا برخی از این گفتهها با بازی Death Stranding پیوند خورده است.
در حال حاضر به صورت رسمی مشخص نیست که بازی Death Stranding چه زمانی منتشر خواهد شد، اما کوجیما اشاره کرده که ممکن است این بازی در سال ۲۰۱۸ عرضه شود. فهرست بازیگران بازی Death Stranding شامل مدس میکلسن (بازیگر نقش هانیبال)، گیرمو دل تورو (کارگردان فیلم Pan's Labyrinth) و نورمن ریداس (بازیگر سریال The Walking Dead) است. پیش از این مشخص شده بود که Death Stranding برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه خواهد شد.