نویسنده: سهند عباسپور
// شنبه, ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۹

بازی Dead Rising 4 با حالتی جدید به پلی استیشن 4 می‌آید

پس از گذشت زمانی نسبتا طولانی بالاخره آخرین ساخته‌ی زامبی محور کپکام، یعنی Dead Rising 4 انحصار زمانی مایکروسافت را شکسته و راهی پلی‌استیشن 4 می‌شود.

کمپانی Capcom اعلام کرد که بازی Dead Rising 4 در تاریخ ۱۴ آذرماه (۵ دسامبر) روی پلتفرم پلی استیشن 4 در دسترس خواهد بود. این بازی زامبی-محور و جهان‌باز در دسامبر سال گذشته برای ایکس باکس وان، و در مارس امسال برای پی سی عرضه شد و از آن زمان تاکنون در انحصار پلتفرم‌های مایکروسافت باقی مانده بود.

Dead Rising 4: Frank's Big Package اسم کامل این بازی در پلی‌استیشن 4 خواهد بود و همان‌طور که از نام آن بر‌می‌آید، شامل بازی اصلی به همراه یک بسته‌ی الحاقی است که بعد از عرضه‌ی بازی منتشر شده است. این نسخه از بازی همچنین شامل حالتی جدید با نام Capcom Heroes است که به فرنک وست، پروتاگونیست بازی اجازه می‌دهد تا لباس‌ها و پوشش‌های بسیار گوناگونی را امتحان کند و حمله‌های مخصوصی را که الهام گرفته از شخصیت‌های کلاسیک Capcom است، روی سیل بی‌پایان مردگان متحرک به اجرا درآورد. 

این حالت جدید زمانی که بازی روی پلی‌استیشن 4 عرضه شود، از طریق یک آپدیت رایگان روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان و پی‌سی نیز در دسترس خواهد بود.

dead rising 4

در نقد و بررسی این بازی در زومجی، Dead Rising 4 نتوانست امتیازی بالاتر از ۶ را کسب کند. نیلوفر ابراهیم پور در نقد این بازی نوشت:

به طور کلی، بازی Dead Rising 4 اثر بدی نیست، اما هرگز نمی‌توان آن را یک بازی خوب نیز نام برد. این بازی توانسته روی گیم‌پلی، که هدف اصلی سری Dead Rising است، خوب عمل کند و مشکلات بسیار زیاد نسخه‌های گذشته را نیز برطرف کند. اما نبود یک هدف درست و حسابی در روند بازی، درجه سختی بدون چالش و حتی بخش چندنفره بسیار بد باعث شده تا بازی Dead Rising خیلی زود شما را خسته کند.

شما می‌توانید متن کامل این نقد و بررسی را به همراه بررسی ویدیویی در اینجا مشاهده کنید.

در آوریل ۲۰۱۷، کپکام اعتراف کرد که عملکرد این بازی پایین‌تر از سطح انتظار بوده و گویا همه‌ی بازیکنان نتوانسته‌اند با محیط پویا‌تر این نسخه ارتباط خوبی برقرار کنند.

بازی بعدی سازندگان Dead Rising 4 یعنی Capcom Vancouver، نسخه‌ای جدید از بازی Puzzle Fighter خواهد بود. نسخه‌های آیفون و اندروید این بازی شامل شخصیت‌هایی از بازی‌های Street Fighter ،Dead Rising ،Darkstalkers و Devil May Cry در کنار دیگر مجموعه‌ها خواهد بود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده