// پنجشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۲

وجود ویژگی Permadeath در بازی Hellblade تکذیب شد

چند روز پیش، اخبار زیادی مبنی بر حذف‌ شدن سیو‌های شما در صورت مرگ زیاد و وجود قابلیت Permadeath در بازی Hellblade پخش شده بود که طی ویدیویی،‌ این اخبار تکذیب شد.

همان‌طور که قبلا در اخبار بازی خواندید، یکی از یوتیوبرهای معروف باعث شد که خبر پاک شدن سیوهای شما در صورت مرگ زیاد در بازی Hellblade پخش شود که چیزی مانند سیستم Permadeath در بازی‌های قدیمی است. بسیاری نیز این خبر را باور کردند؛ چرا که در ابتدای بازی Hellblade: Senua's Sacrifice به شما هشدار داده می‌شود که در صورت مرگ زیاد باید بازی را دوباره از ابتدا شروع کنید. با اینکه این موضوع حتمی به نظر می‌رسید، ولی با توجه‌ به ویدیوی جدیدی که از بازی منتشر شده‌ است می‌توانید تا دلتان بخواهد در بازی بمیرید!

هشدار اسپویلر: در ادامه‌ی مطلب، ابتدای داستان بازی لو می‌رود

 

همان‌طور که می‌دانید، در بازی Hellblade شما شخصیتی را کنترل می‌کنید که از مشکلات روانی رنج می‌برد. این شخصیت که سنوئا نام دارد باید راه خود را در دنیایی جهنمی، که بخشی از آن ساخته‌ی ذهن او و بخشی نیز واقعیت است، پیدا کند.

در مبارزه‌ی ابتدای بازی، هر چقدر هم که خوب عمل کنید باز نمی‌توانید پیروز میدان باشید. پس از شکست در این مبارزه، دست‌های سنوئا آلوده به پیچک‌های سیاهی می‌شود و بازی Hellblade به شما هشدار می‌دهد که هر چقدر بیشتر بمیرید، این پیچک‌ها به سر سنوئا نزدیک‌تر می‌شوند. طبق هشداری که بازی می‌دهد، به نظر می‌رسد پس از مردن به تعداد مشخصی و رسیدن پیچک‌های سیاه به سر سنوئا باید بازی را دوباره از ابتدا شروع کنید، ولی احتمالا این روند ربطی به سیستم Permadeath ندارد. چند روز پیش سایت PCGamesN ویدیویی را منتشر کرد که طی آن سعی داشت قابلیت Permadeath یا همان مرگ همیشگی بازی را فعال کند، ولی این سیستم حتی بعد از ۵۰ مرگ سنوئا نیز فعال نشد!

هنوز مشخص نشده است که پیچک‌های سیاهی که روی دست‌های سنوئا هستند، چه تفاوتی در بازی ایجاد می‌کنند و نینجا تئوری، استودیوی سازنده‌ی Hellblade، نیز هیچ واکنشی به این موضوع نشان نداده است.

به نظر می‌آید که پیچک‌های سیاه در بخش‌های مختلفی از بازی رشد می‌کنند. برای مثال، اگر شما در یکی از مبارزات به تعداد زیادی نیز بمیرید این پیچک‌های سیاه از مقدار مشخصی بیشتر رشد نمی‌کنند تا شما آن بخش را پشت سر بگذارید. در حالی که هنوز هم قابلیت رشد پیچک‌های سیاه روی دست‌های سنوئا موضوعی مبهم است، ولی باعث می‌شود تا بازیکنان با صبر، حوصله و دقت بیشتری Hellblade را تجربه کنند که به نظر بعضی پیشرفت غیرمستقیم خوبی در گیم‌پلی بازی است.

بازی‌ Hellblade چند روز پیش برای پلی استیشن 4 و پی سی منتشر شد.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده