نویسنده: محسن وزیری
// سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۲:۰۰

رئیس بازاریابی ایکس‌باکس: «جلوگیری از لو رفتن بازی‌ها غیرممکن است»

لو رفتن اطلاعات در دنیای فناوری گرچه گاهی اوقات آزاردهنده است ولی به امری عادی تبدیل شده و با توجه به صحبت‌های اخیر یکی از سران ایکس‌باکس، نمی‌توان جلوی آن‌ها را گرفت. با نظرات او پیرامون این موضوع همراه باشید.
اَرون گرینبرگ معتقد است نمی‌توان کاملاً مانع لو رفتن اطلاعات شد.
این لو رفتن‌ها اتفاقاتی هستند که همیشه در دنیای فناوری می‌افتند، لو رفتن اطلاعات آیفون‌، تلویزیون‌های جدید و بازی‌ها. آن‌ها طبیعت این صنعت هستند و در هر صورت اتفاق می‌افتند. ما برای آن‌ها برنامه‌ریزی نمی‌کنیم. آن‌ها معمولاً غیرمنتظره هستند.
حدود یک سال پیش، یک کاربر ناشناس انجمن‌های NeoGAF اطلاعات بسیار زیادی از برنامه‌های آینده‌ی مایکروسافت برای ایکس‌باکس وان منتشر کرد. بعضی از این اطلاعات به عرضه‌ی نسخه‌ی سفید رنگ کنسول و بازی Halo 2: Anniversary در سال ۲۰۱۴ اشاره می‌کردند و حتی تاریخ انتشار Halo 5 و Fable Legends را نیز برای ۲۰۱۵ پیش‌بینی شده بود. تا به حال، همه‌ی این اطلاعات درست از آب درآمده‌اند. گرینبرگ مشخصاً به این مورد اشاره نکرده اما توضیح داد که مایکروسافت زمان زیادی برای رسیدگی به این نوع اخبار صرف نمی‌کند.
با وجود اینترنت و افراد بسیاری که سعی در حدس زدن و پیش‌بینی کردن کارهای ما دارند، بسیاری از اوقات اطلاعات زیادی که منتشر می‌شوند یا اصلاً صحت ندارند یا بخش عظیمی از آن‌ها اشتباه است. اما گاهی اوقات بعضی از آن‌ها درست هستند و اخباری به بیرون درز می‌کند که صد درصد صحیح هستند. این خارج از کنترل ما است.
اما در هر صورت مسئولین مایکروسافت توجه زیادی به این اخبار نشان نمی‌دهند.
حواس ما با این اتفاقات پرت نمی‌شود. فلسفه‌ی کاری ما این است که در مورد هیچ‌کدام از آن‌ها نظر ندهیم. چه اطلاعاتی باشد که صحت ندارند و چه آن‌هایی که بعضی از نقشه‌های ما را به درستی شامل می‌شوند، ما در مورد هیچ‌کدام اظهار نظر نمی‌کنیم. ما معمولاً قصد داریم اخبار و اعلامیه‌های خود را به طریقی که برنامه‌ریزی کرده‌ایم به اطلاع برسانیم.
مایکروسافت زمان زیادی صرف می‌کند و زحمت بسیاری متحمل می‌شود تا برای ارائه‌ی اطلاعات از بازی‌های جدید برنامه‌ریزی کند و امیدوار است تا با حفظ طراوت و تازگی یک بازی با طرفداران ارتباط برقرار کند. گرینبرگ می‌گوید لو رفتن اطلاعات گاهی مانع این برنامه‌ریزی‌ها می‌شود و گاهی اوقات بازی را آن طور که هست، نشان نمی‌دهد. همان طور که مشخص است او طرفدار این اتفاقات نیست اما اعتقاد دارد آن‌ها فقط بخشی جدانشدنی از این صنعت هستند. به عقیده‌ی او، لو رفتن اطلاعات آن‌ها را وادار به تلاش بیشتر می‌کند و قرار نیست تغییر کنند یا جایی بروند. گرینبرگ همچنین این اطمینان را می‌دهد که هیچ‌کدام از شایعات که در مورد ایکس‌باکس منتشر می‌شود از درون مایکروسافت به بیرون درز نکرده‌اند. او می‌گوید تیم ایکس‌باکس مانند یک خانواده است، افرادی که به محصولات که روی آن‌ها کار می‌کنند، اهمیت می‌دهند، نمی‌خواهند قبل از آن‌که چیزی آماده باشد، در مورد جزئیاتش صحبت کنند. او اظهار می‌کند تمام برنامه‌ریزی و آماده‌سازی‌ها برای یک اعلامیه و رونمایی، در یک لحظه به نتیجه می‌رسند. این لحظه‌ای است که نه تنها کارکنان ایکس‌باکس، بلکه طرفداران نیز منتظر آن هستند. گریبنرگ همچنین اضافه می‌کند دیدن یک تصویر نامناسب از چیزی و قضاوت بر اساس آن کار درستی نیست. البته مایکروسافت تنها شرکتی نیست که با لو رفتن اطلاعات محصولاتش مواجه شده است. تمام شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی و ناشرها در اشکال مختلف با این اتفاق دست و پنجه نرم کرده‌اند. به گفته‌ی گرینبرگ، در مورد آن‌ها کاری نمی‌توان کرد. منبع: Gamespot


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده