سازنده پیشین Battlefield و Payday یک بازی نقش آفرینی در دست ساخت دارد
دیوید گلدفارب
(David Goldfarb) از سازندگان بازیهایی مثل Battlefield و Payday برنامههای خود را برای یک بازی نقش آفرینی جدید اعلام کرده است.
گلدفارب
در پروژه ساخت این بازی، در نقش رئیس بخش خلاقیتها در استودیوی
اَوت سایدرز
(The Outsiders) فعالیت میکند، استودیویی که در شهر استکهلم واقع شده است و فعالیتهای خود را به صورت مستقل پیش میبرد و قصد دارد اولین بازی خود را حداقل در ابتدای عرضه، برای رایانههای شخصی منتشر کند. اما
گلدفارب
تنها فرد با سابقهای نیست که به این استودیو ملحق شده است.
بن کازینز
(Ben Cousins) از اعضای سابق استودیو
دایس
است که در این استودیوی جدید، به عنوان مدیر اجرایی فعالیت میکند. این پروژه جدید، اولین بازی بزرگ
گلدفارب
بعد از آخرین کار وی بر روی Payday 2 است که در استودیوی Overkill Software انجام داد. او در مصاحبه خود با
یوروگیمر
میگوید:
مدت زیادی است که من درحال کار بر روی بخش مفهومی بازی هستم. در طول روند آن، به نقطهای رسیدم که احساس خوبی درمورد آن داشتم، اما سپس متوجه شدم که نمیتوانم آن را به تنهایی انجام بدهم. سپس به این فکر افتادم که بهتر است فرد دیگری را پیدا کنم، و آن موقع بود که به فکر افتادم. دلیل اصلی من برای پیوستن به استودیو دایس بود. پیش از این، او به من گفت: «چرا به اینجا ملحق نمیشوی؟» درواقع بهتر است بگویم او بسیار با تجربه است و این تجربیات را در راه بسیار درستی استفاده میکند.
کازینز
هم مثل
گلدفارب
از استودیو دایس خارج شد تا بر روی بازیهای کوچکتر کار کند.
کازینز
اکنون خود را به عنوان یک مشاور در صنعت بازیهای ویدئویی توصیف میکند، فردی که تخصص بالایی در عناوین F2P (مجانی) دارد.
گلدفارب
بعد از به میان آمدن نام
کازینز
میگوید:
نمیخواهم از عبارت مجانی استفاده کنم. البته نمیخواهم بگویم که ما درحال انجام دادن آن نیستیم، اما بهتر است پیشاپیش فکر نکنید که ما درحال انجام چنین کاری هستیم. این یک فرض اشتباه است.
گلدفارب
مدتها خواهان کار بر روی بازیهای نقش آفرینی بوده است. او اعتراف میکند که قصد داشته عناصری از این سبک را در پروژههای قبلی خود جای دهد:
این اولین تجربه من در سبک نقش آفرینی، یا حداقل اولین تجربه واقعی من است! من این تجربه (در نقش آفرینی) را به صورت غیر رسمی در بعضی از پروژههای قبلی خودم داشتهام... درواقع بیش از حد بر روی آن پروژهها کار کردهام [میخندد]. من شیوه و راه مشخصی برای انجام این کار دارم. گرچه شاید بهترین نباشد، اما همینی است که میبینید... حداقل اکنون درحال کار بر روی محتوای مناسبی هستم (برای عناصر نقش آفرینی). من از ابتدا عاشق بازیهای نقش آفرینی بودهام و همیشه عناصری از آنها را در پروژههایی که ساختهام، قرار دادهام، فرقی نمیکند که آن پروژه چقدر موفق ظاهر شده است. به هر حال این یک موقعیت مناسب برای من است.
جزئیات بیشتر از بازی همچنان ناگفته باقی مانده است. اما
گلدفارب
در صحبتهای خود از علاقه به ایجاد یک داستان پویا در بازی صحبت کرد. او استفاده از یک داستان پویا را به یک بازی با ساختار و داستانی مشخص، ترجیح میدهد:
من علاقهمند به ساختارهای داستانی سیستمی هستم. میدانم که اخیرا (Ken Levine) درمورد این گونه روایت داستان تجربیاتی داشته است، اما من روشی جدید دارم و میخواهم آن را امتحان کنم. البته فکر نکنم این بازی دارای میانپردههای زیادی باشد. اگر اعضای بخواهند این کار را انجام دهند - که صد در صد در کار خود عالی هستند - واقعا یک کار فوق العاده خوب است! اما من ترجیح میدهم از داستانهایی استفاده کنم که وجود داشته باشند. مردم از بازیهای ورزشی استفاده میکنند، اما موضوع با بازی Madden متفاوت است... میدانید؟ درواقع هدف این است که کمی از هردو بخش را با یکدیگر ترکیب کنیم.
منبع: