نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۱

انتقاد شدید خالق بازی DayZ به افزایش قیمت بازی Ark: Survival Evolved

دین هال، خالق بازی DayZ، انتقاد شدیدی به سازندگان بازی Ark: Survival Evolved به دلیل افزایش قیمت بازی کرده است.

هفته پیش، استودیو وایلدکارد، قیمت بازی اکشن ماجراجویی خود را که در آن دایناسورها نیز حضور دارند، از ۲۹.۹۹ دلار به ۵۹.۹۹ دلار افزایش داد. این بازی هم‌اکنون در مرحله Early Access (دسترسی پیش از موعد) قرار دارد و استودیو سازنده بازی، دلیل این اقدام خود را آماده شدن برای عرضه نسخه نهایی بازی در تاریخ ۸ آگوست (۱۷ مرداد) اعلام کرد. آنها پس از افزایش قیمت، اعلام کردند که چون قصد دارند یک بازی AAA عرضه کنند و نسخه رایانه‌های شخصی بازی همزمان با نسخه‌های کنسولی آن عرضه می‌شود، این افزایش قیمت را انجام دادند. اقدامی که با واکنش منفی طرفداران بازی و گیمرها مواجه شد.

در جدیدترین اخبار بازی، دین هال، مدیر عامل استودیو نیوزیلندی راکت ورکز و خالق بازی DayZ، با انتشار توییتی این اقدام را محکوم کرد. وی در توییت خود نوشت به نظر من، افزایش قیمت بازی Ark، فوق‌العاده ظالمانه است. وی در ادامه توییت‌های خود، مدعی شد که بازی Ark به هیچ‌وجه در حد یک بازی ۶۰ دلاری نیست و اعلام کرد که دلیل این اقدام، فقط و فقط طمع بوده است. پس از توییت هال، گری نیومن، سازنده بازی Garry's Mod در پاسخ به هال، توییتی منتشر کرد و اعلام کرد که استودیو وایلد کارد می‌داند در حال انجام چه کاری است و دیگر سازنده‌ها باید از آن درس بگیرند. 

پس از این سلسله توییت‌ها، هال توییت دیگری منتشر کرد و در آن گفت که او اعتقاد دارد که بازی Ark مانند DayZ باید تا زمانی که به استاندارد یک بازی ۶۰ دلاری نرسد، در حالت Early Access باقی بماند. وی در انتهای صحبت‌های خود نیز اضافه کرد که این اقدام استودیو وایلد کارد به احتمال بسیار زیاد صدمه‌ای به جایگاه آنها نخواهد زد اما افزایش قیمت بازی نشان می‌دهد که تصمیم‌گیرندگان قیمت بازی در این استودیو، هیچ توجهی به کیفیت و وضعیت بازی ندارند و فقط می‌خواهند هر چه سریع‌تر بازی خود را روی قفسه‌های فروشگاه‌ها قرار دهند. 


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده