// سه شنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۵۹

بیش از ۴۰ هزار کاربر استیم توسط Valve بن شدند

با تصمیم کمپانی Valve دسترسی بیش از ۴۰ هزار کاربر به استیم سلب شد.

طبق جدید‌ترین اخبار بازی و آمار منتشر شده در وب‌سایت Steam Database که در زمینه جمع‌آوری اطلاعات مربوط به استیم فعالیت دارد، کمپانی ولو یک روز پس از پایان یافتن تخفیف‌های تابستانی استیم، بیش از ۴۰ هزار کاربر این پلتفرم را بن کرده است. دسترسی این افراد به سرویس‌های آنلاین پلتفرم Steam با استفاده از سیستم ضد تقلب ولو موسوم به VAC متوقف شده است.

این میزان بن شدن کاربران در تاریخ استیم بی‌سابقه است. رکورد پیشین بیشترین تعداد سلب دسترسی کار‌بران به ماه اکتبر سال گذشته باز‌می‌گردد که در این تاریخ در حدود ۱۵ هزار کاربر بن شدند. کاربرانی که توسط سیستم VAC بن شده‌اند قادر به تجربه آنلاین بازی‌هایی که از آن بهره می‌برند، نخواهند بود. این بدان معنا است که این دسته از کاربران باید از تجربه دو بازی مشهور و محبوب استیم یعنی بازی Dota 2 و بازی Counter-Strike: Global Offensive صرف‌نظر کنند. کمپانی Valve از آن جهت چنین روزی را برای ثبت رکورد جدیدی در زمینه بن کردن کار‌بران انتخاب کرده است که از خرید دوباره بازی با قیمت پایین‌تر به دست متقلبین جلو‌گیری کند.

افرادی که در بازی‌های خریداری‌شده تقلب کرده‌اند، عملا پول خود را از دست داده‌اند که این مورد یکی از روش‌های جریمه متقلبین توسط کمپانی ولو است. مدتی پیش این کمپانی امکان انتقال گیفت‌های استفاده‌نشده استیم را حذف کرد که به‌واسطه آن، کاربران نمی‌توانند چندین نسخه از یک بازی را خریداری و در صورت بن شدن حساب کاربری، بازی خریداری‌شده را منتقل کنند. از دیگر مواردی که کاربران بن‌شده توسط سیستم VAC آن را از دست خواهند داد، مجموعه پوسته‌های بازی Counter-Strike: Global Offensive است که تعدادی از آن‌ها تا چندین هزار دلار قیمت دارند.

بن شدن کاربران استیم اتفاق غیر‌منتظره‌ای نیست و طبق آمار وب‌سایت Steam Database روزانه بین سه تا چهار هزار نفر بن می‌شوند.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده