// پنجشنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۲

گزارش نشست خبری افتتاحیه نمایشگاه TGC 2017

نشست افتتاحیه رویداد TGC با حضور دست‌اندرکاران این رویداد برگزار شد.

امروز صبح با آغاز نمایشگاه TGC 2017، نشست خبری افتتاحیه‌ی این رویداد در سال Art Hall، مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد. در این نشست، کریمی‌ قدوسی،‌ مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، مهرداد آشتیانی، دبیر TGS و پیر کاردز، مدیر ارشد اجرایی Game Connection حضور داشتند که در ابتدا مهرداد آشتیانی با ارائه توضیحی در رابطه با هدف مشخص رویداد تهران گیم کانونشن اعلام کرد که برگزاری این رویداد دارای دو جنبه‌ی مهم است.

آشتیانی اولین جنبه مهم را ارتقاء دانش بازیسازهای ایرانی در نتیجه تعامل با بازیسازان بین‌المللی و بازیسازان تراز اول داخلی دانست و در ادامه، دومین جنبه را برگزاری جلسات تجاری و توسعه کسب و کار بازیسازی بیان کرد. آشتیانی از استقبال خوب توسعه‌دهندگان خبر داد و از حضور بیش از ۱۲۰ غرفه گذار، ۴۰ سخنران خارجی و ۲۰ سخنران داخلی، سه مستر کلاس و سه پنل تخصصی در TGC 2017 خبر داد. دبیر TGC همچنین شمار شرکت‌کنندگان در این رویداد را تا ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه بیش از ۲۳۰۰ نفر بیان کرد. آشتیانی در نهایت هدف برگزاری TGCرا کمک به بازیسازان ایرانی برای نشر بین‌المللی بازی‌ها و تولیدات مشترک با شرکت‌های خارجی، تبادل خدمات در حوزه ارائه خدمت بین شرکت‌های ایرانی و خارجی و استفاده از تجربیات متقابل برای صنعت دانست.

tgc 2017

در ادامه کریمی قدوسی، مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با ارائه آماری، از حضور ۲۰۰۰ بازیساز و ۱۰۰ شرکت بازیسازی در کشور خبر داد و گفت که به دلیل قطع شدن ارتباط با بازیسازهای خارجی، توسعه‌دهندگان ایرانی قادر به نشر بازی‌ها در خارج نیستند. او در ادامه، یکی از اهداف TGC را آشتی صنعت بازیسازی ایران با جامعه جهانی و ورود دانش بین‌المللی به ایران دانست و گفت که برای اولین بار، توسعه‌دهندگان متوجه جریان‌هایی می‌شوند که از نظر فنی در زمینه بازی‌سازی استفاده دارد و می‌توانند با بازی‌سازان خارجی ارتباط برقرار کنند.

کریمی قدوسی در ادامه با اشاره به مقاومت‌ها در برابر موضوعات ناشناخته در کشور گفت که مخالفان می‌توانند با حضور در این رویداد از حضور بیش از ۲۰۰۰ بازیساز آگاه شوند. مدیر عامل بنیاد بازی‌های رایانه‌ای در ادامه گفت که این رویداد در سال‌های آینده نیز می‌تواند ادامه داشته باشد. او همچنین با اشاره به شرکت فرانسوی گیم کانکشن گفت که برای ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی نیاز به یک شرکت خارجی برای اعتمادسازی بود که گیم کانکشتن با ارتباطی که با شرکت‌‌های اروپایی، آمریکایی و چینی دارد این کار را بر عهده گرفت.

tgc 2017

پیر کاردز، مدیر اجرایی کانکشن نیز دیگر حاضر در نشست خبری امروز بود. او با اشاره به TGS 2017، این رویداد را اولین رویداد گیم‌ کانکشن در خاورمیانه بیان کرد. مدیر اجرایی کانکشن دلیل برگزاری چنین رویدادی در کشور ایران را کمک به بازگشایی درها برای ارتباط میان ایران و خارج بیان کرد و اذعان کرد که این رابطه دچار پیچیدگی‌هایی خواهد بود و مسلما تحقق آن در کوتاه مدت ممکن نخواهد بود.

در این نشست خبری، کریمی قدوسی در رابطه با برگزاری رویدادی مشابه در سال‌های آینده گفت که قرارداد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با برگزارکنندگان به صورت تمدید خود به خود سالانه است و از علاقه برای ادامه همکاری در سال‌های آینده خبر داد. کریمی قدوسی همچنین از برنامه‌های بنیاد برای برگزاری هفته بازی‌های رایانه‌ای تهران خبر داد و گفت که در کنار بخش مردمی در این رویداد، قرار است تا در رویداد سال آینده بخش تجاری، فستیوال‌ها و در نهایت E-Sports نیز وارد هفته بازی‌های رایانه‌ای تهران شود.

TGC 2017 نمایشگاهی ‌B2B خواهد بود و در روز پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. زومجی با گزارش‌های مختلف، این رویداد مهم را پوشش خواهد داد.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده