نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۲

خالق ماریو علاقه ای به بازسازی بازی های قدیمی Super Mario ندارد

شیگرو میاموتو اخیرا اعلام کرده که ترجیح می‌دهد به جای بازسازی بازی‌های قدیمی، بازی‌های کاملا جدیدی خلق کند.

قطعا اگر بخواهیم لیستی از بزرگ‌ترین بازی‌سازان تاریخ آماده کنیم، باید نامی هم از شیگرو میاموتو، خالق بازی سوپر ماریو در آن بیاوریم. به هر حال سری بازی‌های Super Mario جزو بهترین بازی‌های تاریخ به شمار می‌روند و خود شخصیت ماریو هم یکی از محبوب‌ترین کاراکتر‌های دنیای بازی است. حال در جدید‌ترین اخبار بازی، شیگرو میاموتو طی مصاحبه‌ای اعلام کرده که علاقه‌ای به بازسازی نسخه‌های قدیمی ماریو نداشته و بیش‌تر ترجیح می‌دهد بازی‌هایی کاملا جدید بسازد. وی در مصاحبه با IGN گفت:

راستش را بخواهید هرگز دوست نداشتم که بازی‌های قدیمی ماریو را بازسازی کنم. بیش‌تر ترجیح می‌دهد سراغ بازی‌های جدید با مکانیزم‌هایی جدید بروم. 

البته صحبت‌های میاموتو بدین معنی نیست که تا به حال نسخه‌ای از این مجموعه بازسازی نشده باشد. بازی Super Mario 64 DS که در سال ۲۰۰۴ برای نینتندو DS عرضه شد، در اصل یک بازسازی از بازی‌ای مخصوص کنسول نینتندو 64 بود. 

نسخه بعدی سری ماریو، بازی Super Mario Odyssey خواهد بود که قرار است ۵ آبان به صورت انحصاری برای نینتندو سوییچ منتشر شود. این بازی اخیرا در جوایز بهترین‌های E3 2017 توانست سه جایزه کسب کند. همچنین میامتو پیش‌تر اعلام کرده بود که این بازی بیش‌تر برای قشر خاصی از گیمر‌ها ساخته شده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده