نویسنده: کیان کاظمی
// یکشنبه, ۲۶ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۱

بازی Super Mario Odyssey برای قشر خاصی از گیمرها ساخته می‌شود

طبق صحبت‌های اخیر میاموتو، بازی Super Mario Odyssey قرار است برای قشر محدودتری از مخاطبین ساخته شود.

بازی Super Mario Odyssey که یک بازی ماریو سه بعدی برای کنسول سوییچ محسوب می‌شود اخیرا رونمایی شد و طبق گفته خالق آن یعنی شیگرو میاموتو (Shigeru Miyamoto)، این بازی مانند نسخه‌های قدیمی مجموعه برای قشر خاصی از مخاطبین ساخته خواهد شد.

در طی صحبت‌های اخیر وی در جریان مراسم زنده نینتندو Treehouse، میاموتو گفت که در تاریخ ۳۰ ساله مجموعه ماریو، درجه سختی و مخاطب هدف بازی‌های ماریو در حال تغییر بوده است. Super Mario 64 و Super Mario Sunshine هدف خود را قشر محدودتر و خاصی از مردم قرار داده بودند. میاموتو در ادامه اظهار داشت این در حالی است که بازی Super Mario Galaxy و ادامه آن برای مخاطبین بیشتری طراحی شده بودند. حال به نظر می‌رسد بازی Super Mario Odyssey قرار است به ریشه‌های ماریوهای سه بعدی بازگشته و قشر محدودتری از مخاطبین را پوشش دهد. میاموتو در این باره توضیح می‌دهد:

خب ما به مدت ۳۰ سال است که ماریو می‌سازیم و در طی این پروسه، ما تغییراتی را در بازی‌ها ایجاد کردیم. برخی بازی‌ها کمی سخت‌تر شدند و تجربه آن‌ها کمی مشکل‌تر شد و سپس ما کمی کلنجار رفتیم تا آن‌ها را برای انواع بازیکنان قابل دسترس کنیم و باز مجددا به روش قبل باز می‌گردیم.

میاموتو در ادامه اظهار داشت:

این به نوعی برو و برگشت دارد.

میاموتو در ادامه توضیح داد که برخی از بازی‌های ماریو که پس از مجموعه Galaxy منتشر شدند از جمله Super Mario Maker و Super Mario Run به نوعی بازی‌های کژوال بودند اما با Odyssey نینتندو قصد دارد «بازی را برای قشر محدودتری از مخاطبین ارائه دهد؛ کاری که موجب می‌شود افرادی که به بازی‌های اکشن علاقه دارند به شدت درگیر آن شوند».

بر خلاف Super Mario 64 و Super Mario Sunshine، بازی Odyssey به صورت محیط باز (sandbox) است. ماریو در این بازی به جهان‌های مختلفی سفر کرده که به نظر می‌رسد یکی از آن‌ها شهر نیویورک است. ماریو در بازی می‌تواند کلاه خود را پرتاب کند و با استفاده از آن سکویی برای پریدن به محیط‌های جدید ایجاد کند. در ضمن کلاهش چشم هم دارد، بنابراین ممکن است یک موجود زنده باشد!

Odyssey در تعطیلات سال ۲۰۱۷ میلادی برای کنسول سوییچ منتشر خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با کنسول جدید شرکت نینتندو، مقاله هرآنچه در مورد نینتندو سوییچ می‌دانیم را از دست ندهید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده