نویسنده: محسن وزیری
// شنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۰۰

اپل بخش جدید «یک‌بار پرداخت کن و بازی کن» را به اپ استور اضافه کرد

اپل دسته‌ی جدیدی از برنامه‌ها در اپ استور معرفی کرده که مورد استقبال بسیاری قرار گرفته است. در بخش «یک‌بار پرداخت کن و بازی کن»، تنها بازی‌هایی را خواهید دید که پولی هستند، اما هیچ پرداخت درون‌برنامه‌ای ندارند. با زومجی همراه باشد.
ده‌ها بازی‌ای که در بخش قابل خرید هستند قیمت‌هایی از ۰/۷۹ پوند به بالا دارند. در توضیحات این بخش آمده:
با تجربه‌ی کاملی از دوست‌داشتنی ترین بازی‌های اپ استور، از ساعت‌ها سرگرمی بدون مزاحمت لذت ببرید. این بازی‌ها با خلق لحظات هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی، مناسب هر ذائقه و سلیقه‌ای هستند.
دسته‌ای دیگر از بازی‌های اپ استور «انتشارهای اخیر» نام دارد و شامل بازی‌هایی مثل Gunbrick ،Evoland و Lara Croft and the Guardians of Light می‌شود. بازی‌های مثل !Threes که خواستگاه آن‌ها آی‌او‌اس بوده، در بخش «اوریجینال‌های اپ استور» قرار دارند. بازی‌های نام‌آشناتر در دسته‌ی «بلاک‌باستر»ها قرار می‌گیرند، بازی‌هایی مثل Thomas Was Alone ،Minecraft: Pocket Edition ،XCOM: Enemy Within ،Limbo‌ ،BioShock ،Goat Simulator ،Bastion ،Banner Saga و Grand Theft Auto: Chinatown Wars.pay once and play ایجاد این دسته‌بندی جدید در راستای افزایش آگاهی عمومی در خصوص بازی‌های رایگانی انجام شده که بعد از دانلود، کاربر را مجبور به پرداخت پول برای پیشرفت در بازی می‌کنند. سال گذشته، اپل و گوگل به خاطر فشارهایی که کمیسیون اروپا بر آن‌ها وارد کرد برچسب «رایگان» را از روی بازی‌هایی که پرداخت درون‌برنامه‌ای داشتند حذف کردند. این بازی‌ها هم‌اکنون هیچ نشانه‌ای در گوگل پلی ندارند و اپل نیز برچسب رایگان با عبارت «دریافت کنید» عوض کرده است. بعد از اعتراض کاربران زیادی به پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای، سازمان تجارت عادلانه‌ی بریتانیا و کمیسیون اروپا تحقیقات خود روی این موضوع را آغاز کردند. اکثر تحقیقات آن‌ها روی گزارشاتی بود که کاربران به خاطر پرداخت‌های تصادفی (اکثراً به وسیله‌ی کودکان) در این گونه برنامه‌ها ارسال کرده بودند. آن‌ها همچنین نوع تبلیغات برنامه‌های رایگان با پرداخت‌های درون‌برنامه‌ای را نیز بررسی کردند تا مطمئن شوند آیا این برنامه‌ها اطلاعات واضح و مشخصی در خصوص اجبار پرداخت پول برای ادامه‌ی بازی ارائه داده‌اند یا خیر. یکی از بازی‌هایی که سر و صدایی زیادی سر همین مسئله پیرامونش ایجاد شد، بازی Dungeon Keeper از شرکت الکترونیک آرتز بود. این بازی پرداخت‌های درون برنامه‌ای بسیاری را شامل می‌شد که کاربران را شاکی کرده بود اما بعدها الکترونیک آترز اعلام کرد در مورد سیستم اقتصادی این بازی قضاوت درستی انجام نگرفته است. سازمان تعیین استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا هم از پخش آگهی‌های Dungeon Keeper جلوگیری و اعلام کرد این بازی بر خلاف ادعایش یک بازی رایگان نیست و کاربر برای استفاده از بسیاری از ویژگی‌های آن نیازمند پرداخت پول است. منبع: Eurogamer


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده