بررسی بازی The Surge از دید سایت های معتبر دنیا
استودیو دک 13، سازنده بازی Lords of the Fallen، امروز بازی نقشآفرینی جدید خود یعنی The Surge را عرضه کرد. بازی The Surge هم مانند ساخته پیشین این استودیو اثری است که در آن از سری سولز الهام گرفته شده؛ بهطوری که بازی مکانیزمهایی شبیه به ساخته فرامسافتور دارد و مبارزاتی سخت و چالشبرانگیز را ارائه میکند. البته بازی از لحاظ حال و هوا و اتمسفر تفاوت زیادی با ساخته پیشین دک ۱۳ و سری سولز دارد و به جای جریان داشتن در جهانی فانتزی و اسطورهای، در آینده اتفاق میافتد؛ در زمانی که اکثر کارها مکانیزه شدهاند. داستان بازی در مورد شخصیتی به اسم واردن روایت میشود که در اولین روز کاریاش اوضاع آنطور که باید پیش نمیرود و وی مجبور میشود با استفاده از لباس مخصوصش با انواع و اقسام دشمنها و باسها مبارزه کند.
بازی The Surge پیش از عرضه به لطف ویژگیهای جالبی که داشت، انتظاراتمان را تا حدودی بالا برده بود و احتمال میدادیم که این بازی بتواند بهتر از ساخته پیشین دک ۱۳ ظاهر شود. با این حال، امروز نمرههای بازی از سوی سایتهای مشهور دنیا منتشر شدهاند و آنطور که مشخص است، این بازی هم کمابیش در همان اندازههای Lords of the Fallen ظاهر شده است.
اگر میخواهید بیشتر از سطح کیفی The Surge اطلاع پیدا کنید، در ادامه با مروری بر بررسیها و نمرههای بازی همراه زومجی باشید. شما همچنین میتوانید بررسی زومجی از این بازی را نیز بخوانید.
The Surge
- سازنده: دک ۱۳
- ناشر: فوکوس هوم اینتراکتیو
- سبک: نقش آفرینی / اکشن
- پلتفرم: ایکسباکس وان، پلیاستیشن 4 و پیسی
- تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت
پالیگان: ۸۰ از ۱۰۰
در بازی The Surge نبرد با باسها کمی مشکلدار است و داستان بازی هم ضعفهای زیادی دارد. با این حال، بازی در کل کیفیتی فراتر از انتظارم داشت. زمانی که بازی Lords of the Fallen را در سال ۲۰۱۴ بررسی کردم، گفتم که این اثر پتانسیل خوبی دارد و نشان میدهد که استودیو دک ۱۳ در آینده قادر به ارائه تجربیات بهتری است. حال این استودیو با استفاده از تجربههای پیشینش و استفاده درست از منابع الهامش، اثری با کیفیتتر در مقایسه با ساخته قبلی خود ارائه کرده است.
دوالشاکرز: ۸۰ از ۱۰۰
امکان جدا کردن اجزای دشمنان و استفاده از آنها مکانیزمی است که تنوع خوبی در سیستم مبارزات بازی که از سری سولز الهام گرفته، ایجاد کرده است. همین قضیه هم بازی را به اولین رقیب جدی سری سولز تبدیل میکند؛ چرا که بازی گیمپلی مخصوص به خودش را دارد که باعث میشود هر نبردی یک حس جدید و نو داشته باشد. این را هم اضافه کنم که محیطهای بازی تنوع خوبی دارند که این دو عامل زمانی که دست به دست هم میدهند، تجربهای بسیار متنوع را در مجموع ارائه میکنند. درست است که مثلا مبارزه همزمان با چند دشمن میتواند سخت باشد و بازی در زمینه داستان هم مشکلاتی دارد؛ اما در مجموع شخصا لذت زیادی از این بازی بردم.
آیجیان: ۷۹ از ۱۰۰
بازی The Surge از دنیای پرجزییاتش به بهترین شکل استفاده میکند و تجربهای درگیرکننده در طول بخش داستانی ۳۰-۴۰ ساعتهاش ارائه میدهد. دلیل اصلی جذابیت بازی وجود المانهای شخصیسازی جالب و همچنین مبارزات سرگرمکننده است. شاید بازی نتواند این حس جذابیت را در طول تمامی لحظاتش ارائه کند و علاوه بر آن، بازی در ارائه داستانی قوی نیز ضعف داشته باشد؛ ولی در مجموع شاهد ارائه اثری جالب و سرگرمکننده در ژانری آشنا هستیم.
گیماینفورمر: ۷۰ از ۱۰۰
از اینکه نزدیک به ۵۰ ساعت زمان را صرف تجربه بازی The Surge کردم، پشیمان نیستم. بازی لحظات خوبی داشت و برای مثال هر از گاهی حس کنجکاوی من در گشتن گوشه و کنار مراحل، پاداشهای باارزشی به ارمغان میآورد. اما مشکلی که بازی با آن دست و پنجه نرم میکند، زبان طراحی ثابتی است که در طراحی مراحل، دشمنان و حتی نبردها دارد. به همین دلیل هم همه چیز حس و حال یکنواختی بهتان ارائه میکند. این سبک از بازیها همیشه پتانسیل بالایی در شگفتزده کردن گیمرها دارد و حتی گاهی یک باس که طراحی زیبایی دارد هم برای هیجانزده کردن مخاطب کافی است. ولی بازی The Surge هرگز در این زمینه موفق نیست و نمیتواند خیلی شما را شگفتزده کند.
دیستراکتوید: ۶۵ از ۱۰۰
بازی The Surge نمونه بارزی از اثری است که ایدههای خوبی دارد، ولی در اجرای درست آنها ناموفق ظاهر میشود. این بازی صرفا برای گیمرهای حرفهای و هاردکور طراحی شده است و به همین دلیل هم در جذب اکثریت به مشکل میخورد. مبارزات بازی چالشبرانگیز هستند؛ ولی هرگز کیفیتی عالی ندارند. داستان بازی شروع خوبی دارد؛ ولی در ادامه جذابیتش را از دست میدهد. در مجموع The Surge پتانسیل تبدیل شدن به اثری خاص را داشت؛ ولی مشکلاتی که به آنها اشاره کردیم، مانع از رسیدن بازی به چنین اثری میشوند.