// سه شنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۹

بازی جدید خالق XCOM موفق به جذب سرمایه موردنیاز شد

سرمایه لازم برای ساخت بازی Phoenix Point، جدید‌ترین ساخته خالق سری XCOM، با موفقیت تامین شد.

روز سوم اردیبهشت سال جاری اعلام شد که خالق سری XCOM به دنبال جذب سرمایه برای بازی آینده‌اش است و با فاصله کو‌تاهی کمپین جذب سرمایه بازی Phoenix Point در وب‌سایت فیگ راه‌اندازی شد. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، مبلغ ۵۰۰ هزار دلاری لازم برای ساخت این بازی از طریق سر‌مایه‌های عمومی تامین شده است.

در زمان نگارش این مطلب با کمک ۶ هزار و ۸۷۰ حامی، مبلغ ۵۰۸ هزار و ۸۶۰ دلار جمع‌آوری شده و تا پایان کمپین بازی Phoenix Point در وب‌سایت Fig در حدود ۳۶ روز باقی مانده است. تفاوت وب‌سایت فیگ نسبت به پلتفرم‌های مشابه یعنی کیک‌استارتر و Indiegogo، در امکان سر‌مایه‌گذاری در بازی‌های در حال ساخت و در‌یافت سود در صورت موفقیت بازی است. هم‌اکنون در حدود ۲۳۱ هزار دلار به عنوان وجه سر‌مایه‌گذاری در اختیار سازندگان بازی Phoenix Point قرار داده شده است. استودیو اسنپ‌شات گیمز در این رابطه گفته است:

از تمامی حامیانی که امکان ساخت بازی Phoenix Point را فراهم کردند، تشکر می‌کنیم. ما قصد داریم یک بازی عالی به مخاطبین ارائه دهیم.

حال که مبلغ مورد‌نیاز برای ساخت بازی Phoenix Point تامین شده، استودیو Snapshot Games اهداف ثانویه خود را اعلام کرده است. طبق گفته این استودیو در صورت جمع‌آوری ۶۵۰ هزار دلار، وسایل نقلیه و در صورت دستیابی به سر‌مایه ۸۵۰ هزار دلار، یک «دژ شناور» به بازی اضافه خواهد شد. با پرداخت حد‌اقل ۳۰ دلار هم می‌توانید در زمان عرضه بازی Phoenix Point در سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۸، یک نسخه دیجیتالی از این بازی را در‌یافت کنید.

Phoenix Point

بازی Phoenix Point در تاریخ ۱۸ مارس ۲۰۱۶ (۲۸ اسفند ۱۳۹۴) معرفی شد و از این تاریخ روند ساخت آن آغاز شده است. علاوه بر جولین گولوپ، خالق سری بازی‌های XCOM، دیوید کی، موسس Gaming Insiders و تعدادی از اعضای سابق استودیو‌های یوبیسافت صوفیه و کرایتک بلک سی (که در تیم تولید بازی‌های XCOM 2 و X-COM Apocalypse حضور داشته‌اند)، وظیفه ساخت بازی Phoenix Point را بر‌عهده دارند. جولین گولوپ، مدیر‌عامل استودیو اسنپ‌شات گیمز، در بیانیه‌ای چنین گفته است:

بازی Phoenix Point را با الهام از سری محبوب X-COM خواهیم ساخت. ما برای ساخت بازی جدیدی که از لحاظ ژانر با بازی‌های XCOM در یک رده قرار می‌گیرد، ویژگی‌های گیم‌پلی محبوبمان از بازی‌های UFO: Enemy Unknown و X-COM Apocalypse را (که طراحی آن‌ها توسط من انجام شده) بروز‌رسانی کرده و آن‌ها را با برخی از ایده‌های بی‌نظیری که استودیو فیرکسیس گیمز (Firaxis Games) در بازی‌هایش به اجرا در‌آورده، ترکیب کرده‌ایم.

برای در‌یافت اطلاعات بیشتر از بازی Phoenix Point، می‌توانید به صفحه مربوطه در وب‌سایت فیگ مراجعه کنید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده