نویسنده: آرش رستمی
// یکشنبه, ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۱

خالق سری XCOM به دنبال جذب سرمایه برای بازی آینده اش

جولین گولوپ، خالق سری بازی‌های XCOM، یک کمپین جمع‌آوری سرمایه را برای بازی جدیدش Phoenix Point کلید زده است.

مجموعه بازی‌های XCOM یا X-COM طی عمر بیست و اندی ساله‌ی‌شان تاکنون در قالب سبک‌های مختلفی، از استراتژی بی‌درنگ گرفته تا تیراندازی، روانه‌ی بازار شده‌اند. در این میان، جولین گولوپ (Julian Gollop)، از سازندگان اولین نسخه‌ی این سری، مدتی است که روی بازی استراتژی جدیدی به نام Phoenix Point کار می‌کند و اکنون اخبار بازی از شکل‌گیری یک کمپین تأمین مالی برای آن حکایت دارند.

گولوپ کمپین فوق را در وب‌سایت Fig راه‌اندازی کرده و انتظار دارد که بتواند مبلغ ۵۰۰ هزار دلار را از طریق آن جذب کند. البته پویش جمع‌آوری سرمایه‌ی Phoenix Point هنوز رنگ‌وبوی علنی به خودش نگرفته و تنها کسانی می‌توانند در آن شرکت کنند که پیشتر یکی از پروژه‌های موجود در Fig را حمایت کرده باشند.

بازی Phoenix Point نخستین‌بار حدود یک سال پیش رونمایی شد. این اثر نوعی بازی «تاکتیکی نوبتی» و «استراتژی دنیا-محور» به‌شما می‌رود و قرار است پای‌اش را جاپای مجموعه‌ی ایکس-کام بگذارد.

همانند ایکس-کام، بازی جدید هم وضعیت سیاره‌ی زمین را در آینده‌ای نزدیک به تصویر می‌کشد؛ اما این‌بار به‌جای حمله‌ی موجودات بیگانه، با هیولاهایی روبه‌رو خواهیم شد که در نتیجه‌ی ویروسی جهش‌یافته به وجود آمده‌اند و در پی ذوب شدن لایه‌های خاک منجمد، دریاها را در اختیار گرفته‌اند. در این شرایط، بازیکن باید از آسمان بر هیولاها بتازد و برای تصرف کردن خشکی‌ها با آن‌ها بجنگد.

| |

در Phoenix Point بازیکنان در نبردهای‌شان، با یک کره‌ی هولوگرافیک سر و کار خواهند داشت که یادآور Geoscape سری XCOM است. همچنین علاوه بر هیولاها، کاربران باید بر سر منابع اولیه با گروه‌های مختلفی از نژاد انسان‌ها هم مقابله کنند که همین موضوع به‌سهم خودش عمق بازی را اضافه و تصمیم‌گیری را چالش‌برانگیزتر می‌کند. در این میان، توجه داشتن به برنامه‌ریزی درازمدت و همین‌طور به‌کارگیری استراتژی‌های پویا دربرابر تاکتیک‌های دشمنان، مواردی هستند که در بازی اهمیت بالایی پیدا می‌کنند.

بازی Phoenix Point در استودیو اسنپشات گیمز (Snapshot Games) ساخته می‌شود که تولید بازی نقش‌آفرینی تاکتیکی Chaos Reborn را در کارنامه دارد. هنوز نمی‌دانیم که ساخته‌ی جدید گولوپ، در صورت موفقیت‌آمیز بودن کمپین جذب سرمایه‌اش، چه‌زمانی و برای چه پلتفرم‌هایی عرضه خواهد شد.


منبع OnlySP
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده