تصاویر جدید بازی Mass Effect: Andromeda ایده های اولیه بازی را نشان می دهند
امروز و در تازهترین اخبار بازی شاهد انتشار چندین طراحی هنری بازی Mass Effect: Andromeda از سوی اریک بلفوی بودیم؛ شخصی که به عنوان طراح ارشد رابط کاربری در استودیو بایوور مونترال فعالیت میکرده و هماکنون در استودیو ایداس مونترال (Eidos Montreal) مشغول به کار است. تصاویر منتشر شده توسط بلفوی بخشی از کارهای هنری او در زمانی که روی سری Mass Effect کار میکرده هستند که بلفوی آنها را در Artstation به نمایش گذاشته است.
همانطور که میدانید، بازی Mass Effect: Andromeda به مدت پنج سال در دست ساخت بوده که زمان قابل توجهای برای ساخت یک بازی محسوب میشود. البته برای بازی با محتوا و اندازه آندرومدا، پنج سال زمان توسعه طبیعی به حساب میآید. به نظر میرسد که در مسیر توسعه بازی بسیاری از عناصر آن دستخوش تغییرات فراوانی شدهاند و طبق طراحیهای مفهومی منتشر شده، شاهد بازی نسبتا متفاوت در مقایسه با محصول نهایی هستیم.
در ادامه به مشاهده و بررسی این تصاویر میپردازیم:
در تصویر اول شاهد توضیح اجمالی از زیستگاههای داخل بازی هستیم. نکته جالب به نام یکی از آنها مربوط میشود که تگزاس نام دارد و با وجود اینکه ممکن است این نامگذاریها به صورت موقت انجام شده باشند، وجود زیستگاهی به نام تگزاس جالب به نظر میرسد. علاوه بر این، با توجه به آیکونهای کنار نام هر زیستگاه به نظر میرسد که امکان انتخاب نوع آنها (مثلا نظامی یا تحقیقاتی) وجود داشته است. در بازی نهایی، تنها امکان انتخاب نوع اولین زیستگاه بازی در سیاره Eos وجود دارد و این امکان برای دیگر زیستگاهها وجود نخواهد داشت.
در این تصویر شاهد صفحه اعضای تیم هستیم که مانند نسخه نهایی همان ۶ نفر هستند، با این حال ابتدا قرار بوده که اعضای تیم هفت نفر باشند و نفر هفتم یک سالارین بوده است، اما این تصمیم منتفی شد. همانطور که مشاهده میکنید، ظاهر شخصیتها نسبت به نسخه نهایی کمی متفاوت بوده و به خصوص Cora و Peebee از ظاهر بسیار متفاوتی بهرهمند هستند. چهره Liam شبیه دونالد گلاور بوده و Vetra از نام اولیه خود یعنی Vale Nyx استفاده میکند.
در تصویر سوم شاهد ایدههای اولیه SAM هستیم و تصویر چهارم ایده دور انداخته شده سیستم جهت یابی omni-tool را نشان میدهد.
بازی Mass Effect: Andromeda هماکنون برای رایانههای شخصی، پلیاستیشن 4 و ایکسباکس وان در دسترس است. در پایان میتوانید یکسری تصاویر هنری دیگر از بازی را تماشا کنید که توسط بن لو، طراح مفهومی ارشد بایوور اوایل این ماه منتشر شده بودند. این تصاویر طراحی اولیه نژاد Kett و چندین طراحی مفهومی دیگر از Cora را به همراه یک سواری بکار نرفته در بازی و طرحهای دیگر Nexus نشان میدهند.