فیل اسپنسر از علت عرضه دیرتر پروژه اسکورپیو نسبت به پلی استیشن 4 پرو می گوید
مدیر ایکسباکس علت عرضه دیرتر پروژه اسکورپیو در مقایسه با پلیاستیشن 4 پرو را شرح داد.
تبلیغات
فیل اسپنسر، مدیر ایکسباکس، امروز در جدیدترین اخبار کنسولهای بازی، علت عرضه پروژه اسکورپیو با یک سال تاخیر نسبت به کنسول پلیاستیشن 4 پرو را توضیح داد. او در مصاحبه اخیر خود با وبسایت Gamasutra گفت:
فکر کردیم که تلویزیونهای 4K در اواسط این نسل محبوبیت بیشتری پیدا کنند.
وی افزود:
پس ما یک کنسول را برای ۲۰۱۶ و دیگری را برای ۲۰۱۷ طراحی کردیم. ما به صورت هم زمان روی دو نقشه کار کردیم و در یک نقطه برای کاری که در سال ۲۰۱۶ انجام دادیم، چراغ سبز دریافت کردیم. فکر کنم برای سال ما نیازمند به ساخت کنسولی با قدرت فراوان و قیمتی بودیم که یک خریدار کنسول حاضر شود بابت آن پول دهد.
اسپنسر میگوید تصمیم احتمالی مایکروسافت برای تمرکز روی نسخه ۲۰۱۷ این نقشه موجب ساخت اسکورپیو شد:
ما تلاشهای مربوط به نقشه سال ۲۰۱۶ را متوقف کردیم و با خود گفتیم: باشه، ما تمامی تلاشهای تیم سخت افزاری خود را جهت ارایه یک کنسول قدرتمندتر در سال ۲۰۱۷ معطوف میکنیم که کاملا برای رزولوشن 4K ساخته شده باشد.
اسپنسر در ادامه به مقایسه نقشههای متمایز مایکروسافت با چیزی که سونی با پلیاستیشن 4 پرو ارائه کرده پرداخت:
گاهی اوقات هنگام صحبت کردن فراوان در مورد سونی به مشکل میخورم، اما تصمیمی را که آنها برای پلیاستیشن 4 پرو گرفتند کاملا درک میکنم. از دیدگاه آنها و کاری که قصد انجام آن را داشتند، من به صورت عمومی و خصوصی میگویم که فکر میکنم آنها یک پلیاستیشن 4 پرو خوب را برای سال ۲۰۱۶ ساختند. آنها قطعاتی را که برای یک کنسول منطقی بود انتخاب کردند و یک کنسول را در سال ۲۰۱۶ آماده کردند.
وی در ادامه سخنان خود گفت:
اما نکته اصلی برای جلوگیری از افت نرخ فریم هنگام افزایش رزولوشن توسط سازندگان این است که به بازیکن بگویید: «هی، تو این کنسول قدرتمند را خریداری کردی، بگذار رزولوشن بالاتر را به تو نشان دهم.» شما نمیخواهید که نرخ فریم افت کند و این چیزی بود که ما فکر نمیکردیم بتوانیم با طرحی که در سال ۲۰۱۶ وجود داشت، به شما ارایه دهیم. بنابراین بخشی از آن زمان بود، چرا که برخی موارد به قیمت مربوط میشد و برخی دیگر به قابلیتهای سخت افزاری از سوی همکاران ما باز میگشت که موجب شد عرضه کنسول را به سال ۲۰۱۷ موکول کنیم.
در بخش دیگری از این مصاحبه، اولین تصاویر از کیت توسعه ایکسباکس وان اسکورپیو به نمایش درآمد.
پلیاستیشن 4 پرو در نوامبر ۲۰۱۶ عرضه شد، در حالیکه پروژه اسکورپیو اواخر ۲۰۱۷ عرضه خواهد شد.
داغترین مطالب روز