نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۲

پروژه اسکورپیو می تواند پلی استیشن 4 را از لحاظ فروش در آمریکا پشت سر بگذارد

موسسه آماری NPD تخمین زده است که ایکس‌باکس اسکورپیو، توانایی این را دارد که در سال 2017، پلی‌استیشن 4 را از لحاظ فروش در آمریکا پشت سر بگذارد.

اواخر هفته گذشته، مشخصات سخت‌افزاری پروژه اسکورپیو، کنسول جدید مایکروسافت، مشخص شد. پس از این اتفاق، مت پیسکالتا، یکی از اعضای موسسه آماری NPD، مصاحبه‌ای با وب‌سایت GI.Biz انجام داده و در آن مدعی شده است که مایکروسافت با عرضه این کنسول، می‌تواند در سال ۲۰۱۷ و در ایالات متحده، پلی‌استیشن 4 را از لحاظ فروش پشت سر بگذارد:

من به عملکرد این کنسول در اولین سال عرضه‌اش خوشبین هستم و فکر می‌کنم اسکورپیو این توانایی را دارد که در سال ۲۰۱۷، پلی‌استیشن 4 را در آمریکا از لحاظ فروش پشت سر بگذارد.

من احساس می‌کنم که بسیاری از گیمرها، این کنسول را تهیه می‌کنند و همین گیمرها هستند که باعث فروش بیشتر این کنسول در سال‌های آینده در بین مخاطبین دیگر می‌شوند.

پیسکالتا در ادامه صحبت‌های خود اضافه کرد که افراد، کنسول را خریداری می‌کنند که برروی آن بازی کنند و اگر محتوا و بازی خوبی برای کنسول وجود نداشته باشد، هرچقدر هم این کنسول قدرتمند باشد، نمی‌تواند قشر عادی جامعه را ترغیب به خرید بکند.

از طرف دیگر، دیوید کول، رئیس موسسه DFC Intelligence نظر دیگری در رابطه با پروژه اسکورپیو دارد. وی معتقد است که با عرضه پروژه اسکورپیو، مایکروسافت دیگر به دنبال جذب مخاطبین عام نیست و بیشتر جامعه گیمرها را هدف گرفته است. جامعه‌ای که برایشان قدرت سخت‌افزاری از بازی‌ها و محتوای مختلف از درجه اهمیت بالاتری برخوردار است:

در گزارش سال گذشته DFC، ما به این نتیجه رسیدیم که بسیاری از توسعه‌دهندگان، تمایلی برای عرضه نسخه ایکس‌باکس وان بازی‌های خود ندارند. پروژه اسکورپیو، باعث نخواهد شد که توسعه‌دهندگان به ناگهان تصمیم بگیرند که بازی‌های خود را برای پلتفرم مایکروسافت نیز عرضه کنند و به نظر من بیشتر طرفداران ایکس‌باکس این کنسول را تهیه می‌کنند.

چندی پیش مایکروسافت به وب‌سایت دیجیتال فاندری گفته بود که آنها در یک بازه زمانی دو ساله، تعدادی از توسعه‌دهندگان را از دست داده‌اند با این حال آنها قصد دارند که با کنسول اسکورپیو، دوباره آنها را به ساخت بازی برای پلتفرم ایکس‌باکس ترغیب کنند.

در حال حاضر، اطلاعات بسیار زیادی از این کنسول در دسترس نیست و برای کسب اطلاعات بیشتر، باید برگزاری نمایشگاه E3 2017 و کنفرانس مایکروسافت صبر کنیم. به احتمال بسیار زیاد، در این کنفرانس، نام نهایی محصول به همراه قیمت و زمان عرضه آن مشخص خواهد شد. هنوز معلوم نیست که پروژه اسکورپیو چه قیمتی داشته باشد اما وب‌سایت دیجیتال فاندری با بررسی قطعات به کار رفته در آن، تخمین زده بود که این کنسول باید قیمتی در حدود ۴۹۹ دلار داشته باشد. 


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده