نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۱

سگا استودیوی Crytek Black Sea را تصاحب کرد

کمپانی سگا استودیوی Crytek Black Sea را خریداری و اعضای آن را به استودیوی سازنده‌ی Total War ملحق کرده است.

تصاحب شدن، ادغام و از میان رفتن استودیوهای بازی‌سازی مواردی هستند که هر از گاهی در اخبار بازی با آن‌ها روبه‌رو می‌شویم. این‌بار کمپانی Sega یک مجموعه‌ی اروپایی را به چنگ آورده است.

سگا اخیراً اعلام کرد که استودیوی بلغاری کرایتک بلک سی (Crytek Black Sea) را خریداری کرده است؛ ضمن اینکه اکنون تیم ۶۰ نفره‌ی این مجموعه به استودیوی کریتیو اسمبلی (Creative Assembly)، خالق بازی‌های استراتژی Total War، پیوسته‌اند. در این میان، کرایتک بلک سی به کریتیو اسمبلی صوفیه (Creative Assembly Sofia) تغییر نام داده و روی تعدادی پروژه‌ی معرفی‌نشده کار خواهد کرد.

آخرین پروژه‌ی کریتیو اسمبلی بازی Halo Wars 2 بود که اوایل اسفندماه برای ایکس‌باکس وان و پی‌سی منتشر شد. این استودیو همچنین سالی با رشد قابل توجه را پشت سر گذاشته؛ به‌طوری که تعداد کارکنان‌اش با افزایشی ۳۷ درصدی روبه‌رو شده و هم‌اینک، در پی پیوستن اعضای کرایتک بلک سی به آن، میزبان جمعیتی دست‌کم ۵۰۰ نفره شده است.

Sega sonic

تیم هیتون (Tim Heaton)، مدیر استودیوی کریتیو اسمبلی، در بیانیه‌ای گفته است:

اکنون، در سی‌امین سالگرد آغاز فعالیت ما در حوزه‌ی بازی‌سازی، کریتیو اسمبلی با [شکل دادن] ارتشی از بازی‌ها (که با تکیه بر نام ما و شماری از شرکای شناخته‌شده در سطح جهان، [هرکدام‌شان] فروشی چند میلیون نسخه‌ای را تجربه کرده‌اند) اثبات کرده که صنعت بازی‌سازی انگلستان توانایی دستیابی به موفقیت‌های جهانی را دارد. در پی این موفقیت، ما پایگاه‌مان در انگلستان را باز هم گسترش می‌دهیم و پروژه‌های دیگری را در آن‌سوی آب‌ها دنبال خواهیم کرد؛ درحالی‌که در راستای عمل به تعهدمان، یعنی فراهم کردن تجربیات گیمینگ باکیفیت و اصیل، به دنبال آن هستیم تا استعدادهای ناب را از سراسر دنیا به‌سوی خودمان جذب کنیم. رشد پیوسته‌ی‌مان به ما امکان می‌دهد تا در پروژه‌های آینده‌ی‌مان پویایی به خرج دهیم و در همین حال، دائماً در جستجوی فرصت‌های تازه باشیم و با [گسترش دادن] بازی‌های‌مان به طیف گسترده‌تری از مخاطبان دست پیدا کنیم.

یورگن پست (Jurgen Post)، رئیس و مدیر عملیات شعبه‌ی اروپای سگا، دیدگاه‌اش را این‌طور بیان کرده است:

خریداری «کرایتک بلک سی» ظرفیت‌های بازی‌سازی سِگای اروپا را افزایش می‌دهد و توانایی ما را، برای عرضه کردن محتویات جذاب و گوناگون بر پایه‌ی دارایی‌های معنوی‌مان، تقویت می‌کند. کریتیو اسمبلی صوفیه منحصرا روی [تولید] محتوا برای کریتیو اسمبلی فعالیت خواهد داشت و با توجه به چندین پروژه‌ای که هم‌اکنون در دستور کار قرار دارد، خودش را به‌عنوان یک دارایی گران‌بها مطرح خواهد کرد. این مالکیت، گام دیگری در مسیر رشد کسب‌وکار جهانی ما به شمار می‌رود و تأکیدی دوباره است بر تعهد ما در جهت تقویت کردن استودیوهای موجودمان و همین‌طور پشتیبانی بی‌وقفه از صنعت بازی‌سازی انگلستان.

total war warhammer

در آن‌سو تیم هیتون در گفت‌وگو با گیمزاینداستری (GamesIndustry) خاطرنشان کرده که کریتیو اسمبلی از مدتی پیش به دنبال توسعه یافتن بوده و در همین راستا چندین استودیو را زیر نظر داشته است. به‌گفته‌ی او:

درواقع [ما] استودیوهای توانمند را زیر نظر گرفته بودیم؛ با این هدف که ظرفیت خروجی کریتیو اسمبلی را افزایش دهیم. قرارداد مذکور طی ماه‌های گذشته، یعنی از زمانی که فرصت خریداری کرایتک بلک سی پیش آمد، در گروه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفته و [شرایط آن] با توجه به ساختار کریتیو اسمبلی تنظیم شده است. سگا همواره به دنبال کسب مالکیت‌هایی است که با دیگر بخش‌های کسب‌وکارش هماهنگی داشته باشند. اضافه شدن [کرایتک بلک سی به این مجموعه] در پی رشد تولید کریتیو اسمبلی و لزوم پشتیبانی از این رشد با تیم‌های مستعد و باتجربه، انجام شده است. کریتیو اسمبلی هرگز صرفاً به دنبال این نبوده که به مجموعه‌ای بزرگ تبدیل شود؛ اما بازی‌های ما این فرصت را برای‌مان فراهم کرده‌اند تا روی پروژه‌های بیشتری کار کنیم. ما نیاز داشتیم که در راستای مغتنم شمردن این فرصت‌ها، در جستجوی استعدادهای بیشتری باشیم که بتوانند ظرفیت‌های [بالقوه‌ی] بازی‌های ما را منعکس کنند.

چند ماه پیش، کمپانی کرایتک اعلام کرد که می‌خواهد پنج استودیوی بازی‌سازی‌اش را تعطیل کند و کرایتک بلک سی یکی از همین استودیوها بوده است.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده