نویسنده: افشین پیروزی
// پنجشنبه, ۲ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۱

سازنده Crysis پنج استودیو بازیسازی خود را تعطیل کرد

کرایتک، سازنده بازی Crysis، از تعطیل شدن پنج استودیو خود خبر داد.

از مدت‌ها پیش اعلام شده بود که کرایتک با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند و حال این کمپانی رسما اعلام کرده که به خاطر این مشکلات، پنج استودیو بازیسازی خودش را تعطیل کرده است. این پنج استودیو بوداپست، صوفیه، استانبول، سئول و شانگهای هستند. تعطیل شدن این پنج شعبه بدین معنی است که از این پس فقط شعبه مرکزی کرایتک در شهر فرانکفورت آلمان و استودیو کیف (Kiev) فعالیت خواهند کرد.

کرایتک پس از تعطیل کردن این استودیو‌ها با انتشار متنی گفت:

پس از بررسی‌های مختلف، تصمیم گرفتیم تا از این پس فقط در فرانکفورت و کیف فعالیت داشته باشیم و در این شعبه‌ها روی ساخت بازی‌های بزرگ تمرکز خواهیم داشت که CRYENGINE، موتور مخصوص کرایتک، نقش اساسی در توسعه آن‌ها ایفا خواهد کرد. امید داریم که این تغییرات باعث شوند تا شرایط بهتری را تجربه کنیم. به‌علاوه کماکان از توسعه‌دهندگان مستقلی که از موتور ما در ساخت بازی‌هایشان استفاده می‌کنند حمایت خواهیم کرد و آپدیت‌های مربوط به این موتور عرضه خواهند شد.

همچنین آونی یرلی، از بنیان‌گذاران کمپانی و مدیر کل آن، در تکمیل منتشر شده گفت:

اتخاذ تصمیم تعطیل کردن استودیو‌ها برای ما بسیار سخت بود. ولی این قدمی ضروری در راستای رفع مشکلات بود و امیدواریم که این کار باعث شود تا بتوانیم راحت‌تر به مسیرمان ادامه دهیم. مطمئن باشید که پیش از گرفتن این تصمیم، زمان بسیار زیادی را صرف فکر کردن و بررسی جوانب مختلف کرده‌ایم. از این پس روی فعالیت‌هایی که واقعا در آن‌ها خوب هستیم تمرکز خواهیم داشت تا بتوانیم به‌زودی دوباره به روز‌های پرفروغ کمپانی برگردیم.

کمپانی Crytek عمده شهرت خودش را مدیون سری بازی‌های Crysis است که مخصوصا برای داشتن جلوه‌های بصری فوق‌العاده مورد توجه قرار گرفته‌اند. با این حال این کمپانی بازی Ryse: Son of Rome را نیز در کارنامه دارد و در حال حاضر هم مشغول فعالیت روی بازی‌های Arena of Fate، Hunt: Horrors of the Gilded Age و Warface است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده