نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۳

فروش بازی Conan Exiles به ۴۸۰ هزار نسخه رسید

کمپانی فان کام از فروش ۴۸۰ هزار نسخه‌ای بازی Conan Exiles که فراتر از انتظارها بوده است خبر داد.

در تازه ترین اخبار بازی، امروز کمپانی فان کام (Funcom) گزارش مالی سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ خود را منتشر کرد. گزارشی که شامل اطلاعات جالبی پیرامون بازی Conan Exiles، بازی جهان باز در سبک بقا که به تازگی عرضه شده است می‌شود.

این توسعه دهنده اعلام کرد عملکرد بازی در زمینه فروش بسیار عالی بوده و ۴۸۰ هزار نسخه از بازی از زمان آغاز برنامه Early Access و تنها در ۲۸ روز به فروش رفته است (آمار ارایه شده فروش خالص بازی بوده و پس از احتساب بازی‌ها مرجوع و بازگشت وجه محاسبه شده است). نکته جالب اینکه فان کام هدف فروش ۴۸۷ هزار نسخه را برای ۱۲ ماه ابتدایی انتشار بازی قرار داده بود و تنها در یک ماه به هدف ۱۲ ماهه خود دست یافت.

هزینه تولید بازی تا زمان عرضه برابر با ۴.۵ میلیون دلار بوده و تمام این هزینه در هفت روز اول انتشار بازگردانده شده است. بازی در حال حاضر سودآور بوده و فان کام پیش بینی کرده سودآوری بازی فعلا ادامه داشته باشد. از موفقیت اولیه بازی به عنوان پایه محکمی برای موفقیت مداوم آن در سال ۲۰۱۷ و فراتر یاد شده است.

در ادامه به بررسی دقیقتر اطلاعات و تحلیل عملکرد بازی Conan Exiles می‌پردازیم.

بازی Conan Exiles سومین بازی تحت استراتژی جدید محسوب می‌شود و تاکنون هر سه بازی به تمامی اهداف داخلی خود دست یافته‌اند. کمپانی برای ساخت پروژه‌های آزمایشی کوچک‌تر مانند The Park و Hide & Shriek و البته پروژه‌های بزرگتر مانند Conan Exiles، از استراتژی جدیدی استفاده خواهد کرد.

مدل تجاری به کار رفته برای بازی Conan Exiles از نوع buy to play یا B2P است. شما یکبار مبلغی پرداخت می‌کنید و برای همیشه بازی خواهید کرد. ما تنها پس از خروج بازی از Early Access و انتشار بازی برای تمامی پلتفرم‌ها، ساخت بسته الحاقی برای بازی را ارزیابی خواهیم کرد.

طبق برنامه ریزی انجام شده قرار است بازی حدود ۱۲ ماه از عرضه اولیه در Early Access برای رایانه‌های شخصی در این برنامه باقی بماند. Early Access ایده‌ای است که توسط استیم فراهم شده تا بازی سازان بتوانند بازی‌های قابل بازی خود را با محتوای کمتر نسبت به یک بازی کامل عرضه کنند. بازیکنان بایستی انتظار باگ‌ها و مشکلات فنی را داشته باشند چرا که بازی‌های ساخته شده تحت این ایده با کمک و بازخورد بازیکنان در مورد ویژگی‌ها، محتوا و باگ‌های بازی ساخته می‌شوند.

مانند بسیاری از بازی‌های Early Access دیگر، کمپانی از وجود باگ‌ها و مشکلات فنی در بازی بعلاوه مشکلات ظرفیت اولیه بازی که همچنان برای کاهش آن‌ها تلاش می‌شود، آگاه است. این موارد در امتیازدهی منفی بازیکنان موثر بوده و در حال حاضر بازی امتیاز ۶۹ درصد مثبت را از کاربران استیم در اختیار دارد.

تیم به طور گسترده در تلاش است تا این مشکلات را برطرف کرده و اولویت اول برای کمپانی، برطرف کردن این مشکلات و آماده کردن بازی برای بروزرسانی‌های آینده است.

تیم تاکنون ۱۸ بروزرسانی بزرگ و کوچک را برای بازی فراهم کرده که تمجید بازیکنان در انجمن Early Access را به دنبال داشته است. سرعت انتشار بروزرسانی‌ها در هفته‌های آتی کاهش پیدا خواهد کرد چرا که تیم وارد ریتم تولید پایداری خواهد شد.

نکته جالب دیگر اینکه فان کام قصد دارد سرمایه گذاری روی بازی را افزایش دهد و تاکید خاصی روی انتشار بازی برای کنسول‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان دارد؛ به خصوص که بازار رقابت بازی‌های سبک بقا و جهان باز در این کنسول‌ها بسیار کمتر از استیم است.

به دلیل موفقیت سریع بازی Conan Exiles، این کمپانی سطح سرمایه گذاری خود روی پروژه را ارزیابی کرده و تصمیم گرفته آن را افزایش دهد؛ چرا که معتقدیم که این کار بیشترین بازده سرمایه‌گذاری را در ۱۲-۲۴ ماه آینده ارایه خواهد داد.

برخی از نقاط عطف پروژه به عنوان بخشی از برنامه سرمایه گذاری بیشتر تغییر کرده‌اند تا کیفیت را به حداکثر رسانده و بدین ترتیب به لطف این فعالیت‌ها، تولید درآمد به وجود آید.

سرمایه گذاری اضافی بین ۵ تا ۱۰ میلیون دلار در سرتاسر سال ۲۰۱۷ و اوایل ۲۰۱۸ خواهد بود تا بروزرسانی‌های فنی و محتوایی، روابط عمومی و فعالیت‌های تبلیغاتی و کمپین‌های مختلف و البته پشتیبانی از انتشار بازی برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان صورت گیرند.

این نکته که رقابت در هر دو کنسول پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان محدود است، به عنوان بخشی از ارزیابی‌های صورت گرفته جهت سرمایه گذاری بیشتر در نسخه کنسولی، نقش بسیار مهمی داشته است. در حال حاضر فقط بازی‌ ARK و 7 Days to Die برای این کنسول‌ها منتشر شده‌اند.

پتانسیل بازی در آینده وابسته به عوامل فراوانی است. واکنش بازیکنان و رسانه به بازی و خود کمپانی عواملی هستند که سرمایه داران بایستی آن‌ها را در کنار پتانسیل بازی در سبک خودش، عرضه اولیه موفق بازی به همراه انتشار کامل بازی در آینده و عرضه آن برای کنسول‌ها در نظر بگیرند.

و اما در ادامه این گزارشات شاهد اطلاعات تازه‌ای در رابطه با برنامه‌های آینده در نظر گرفته شده برای بازی بودیم که شامل انتشار بازی برای برنامه Game Preview ایکس‌باکس وان و یک بیوم جدید (بخش جدیدی از نقشه به همراه محیطی کاملا متفاوت در مقایسه با بیابان‌های کنونی) در سه‌ماهه سوم امسال بودیم. همچنین انتشار نسخه کامل بازی برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان هم برای سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸ در نظر گرفته شده است.

افزونه‌های معمولی، هر یک یا دو هفته یکبار منتشر خواهند شد:

  • بروزرسانی‌هایی با محوریت کارایی و ثبات بازی.
  • برطرف کردن باگ‌های بازی به طور مداوم جهت بهبود تجربه بازی
  • ویژگی‌های کوچک و اضافات به بازی در پاسخ به تقاضای انجمن

بروزرسانی‌های بازی که به طور کمتر منتشر می‌شوند اما موارد قابل توجهی به بازی اضافه می‌کنند:

  • از این محتوا می‌توان به سلاح‌های محاصره و منجنیق، سیستم رنگ، سواری و غیره اشاره کرد.
  • برنامه کنونی برای انتشار ۴ تا ۶ آپدیت در جریان Early Access تنظیم شده است.
  • دو تا سه آپدیت در نیمه اول سال ۲۰۱۷
  • دو تا سه آپدیت در نیمه دوم سال ۲۰۱۷
  • یک آپدیت در سه‌ماهه اول ۲۰۱۸

انتشار بازی برای پلتفرم‌های جدید و بروزرسانی‌های محتوایی بزرگ:

  • انتشار بازی در Game Preview ایکس‌باکس وان و یک بیوم جدید در جریان سه‌ماهه سوم ۲۰۱۷
  • Xbox Game Preview مشابه با برنامه Early Access بوده اما متعلق به پلتفرم ایکس‌باکس است.
  • بیوم جدید به نقشه کنونی بازی اضافه می‌شود و محیط متفاوت، ناحیه، هیولاها، تجهیزات، آواتارها و موارد جدید دیگری خواهد داشت.
  • انتشار نسخه کامل بازی برای رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان برای سه‌ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۸

بازی Conan Exiles هم اکنون از طریق برنامه Early Access برای رایانه‌های شخصی و تنها از طریق استیم در دسترس است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده