دیوید کیج از دشواری های داستان نویسی بازی ها می گوید
سال ۱۹۹۷ مصادف بود با تاسیس استودیو کوانتیک دریم توسط دیوید کیج در شهر پاریس. این استودیو که به انتشار بازیهای داستانمحور و تعاملی مشهور است، تاکنون بازیهای Beyond: Two Souls. ،Indigo Prophecy و Heavy Rain را در دسترس بازیکنان قرار داده است. حال دیوید کیج که علاوه بر مدیریت استودیو Quantic Dream، کارگردانی و نویسندگی آثار آن را برعهده دارد، در بخشی از اجلاس دایس 2017 در مورد سختیها و موانع بر سر راه نوشتن داستان برای بازیهایش صحبت کرده است.
دیوید کیج در صحبتهایش به این نکته اشاره میکند که در سالهای گذشته تمرکز بازیها تنها بر روی مکانیکهای گیمپلی بوده که هدف آنها ارزیابی مهارتها است، اما با گذشت زمان در بین بازیکنان نیاز به دلیلی برای نبرد یا تیراندازی حس میشد که داستان دقیقا همین دلیل است. بنا به گفته دیوید کیج، بازیهایی که دارای داستان خوب و روایت مناسب هستند، بالاترین میزان کامل شدن را دارند زیرا که مخاطبین میخواهند بدانند چه اتفاقی در شرف وقوع است و پایان داستان چه خواهد بود، در نتیجه به تجربه این دسته از بازیها ادامه میدهند.
در ادامه دیوید کیج اعلام میکند که پروسه نگارش داستانهایش «مدت زمان زیادی» به طول میانجامند که حداقل زمان لازم برای انجام این امر ۱۸ ماه است. با اینحال داستان بازی Detroit: Become Human در طی مدت زمان «خیلی بیشتری» نوشته شده است. دیوید کیج از روند نوشتن داستانهای مربوط به بازیهای ویدیویی با صفتهای طولانی و دشوار یاد میکند. برطبق گفته او، به عنوان یک نویسنده لازم است منبع الهام و غریزهای را پیدا کنید که به داستان مورد نظر برای روایت ختم شود. پس از این مرحله است که دیوید کیج به ایدهپردازی برای ترکیبات و تغییرات، گیمپلی و عواقب ناشی از رخدادها مشغول میشود. از اینجا است که نوشتن داستان به یک پازل تبدیل میشود. اولین اقدام او ایجاد ارتباط بین عناصر بازی است. دیوید کیج قصد ندارد که استانداردهای داستان و گیمپلی را کاهش دهد، به همین دلیل لازم است راهی را پیدا کند که این دو بخش به عنوان مکمل یکدیگر عمل کرده و ترکیب شوند.
تاریخ انتشار بازی Detroit: Become Human به عنوان یکی از بازیهای انحصاری پلتفرم نسل هشتم سونی، یعنی پلیاستیشن 4 همچنان اعلام نشده است.