نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۰۲

بررسی بازی Halo Wars 2 از دید وبسایت های معتبر دنیا

Halo Wars 2، بازی استراتژیک جدید مایکروسافت، موفق شده نمره‌های خوبی از منتقدین بگیرد که در ادامه مروری بر آن‌ها داریم.

از آنجایی که کنسول‌های بازی از ماوس و کیبورد برای کنترل بازی‌ها بهره نمی‌برند، عرضه بازی‌های سبک استراتژیک کمی برای آن‌ها سخت است. چرا که این بازی‌ها معمولا به تعداد کلید‌های زیادی نیاز دارند و پیاده‌سازی کنترل آن‌ها روی کنترلر‌های کنسولی کار دشواری است. با این حال مایکروسافت در سال ۲۰۰۹ این ریسک را پذیرفت و بازی Halo Wars را برای ایکس‌باکس 360 عرضه کرد. این بازی شاید بی‌نقص نباشد، ولی نشان داد که می‌توان برای کنسول هم بازی استراتژیک ساخت.

حال نسخه دوم این اثر یعنی بازی Halo Wars 2، در تاریخ ۲۱ فوریه (۳ اسفند) برای ایکس‌باکس وان و پی‌سی عرضه خواهد شد و در فاصله چند روز مانده به انتشار، نمره‌های آن نیز منتشر شده‌اند که نشان می‌دهند با بازی خوبی طرف هستیم. در ساخت این بازی استودیو‌های 343اینداستریز و کریتیو اسمبلی با یکدیگر همکاری داشته‌اند که اولی به لطف ساخت بازی Halo 5: Guardians آشنایی کاملی با این سری دارد و دومی هم از قدیمی‌ترین استودیو‌های فعال در زمینه بازی‌های استراتژیک مثل سری توتال وار است.

Halo Wars 2 جزو بازی‌هایی است که از ویژگی Play Anywhere پشتیبانی می‌کند و این بدین معنی است که با خرید دیجتالی هریک از نسخه‌های ایکس‌باکس وان یا ویندوز 10، نسخه دیگر را نیز به رایگان دریافت خواهید کرد. به‌علاوه امکان به اشتراک گذاری ذخیره‌ها یا پیشرفت‌هایتان را بین دو نسخه خواهید داشت. برای آشنایی بیشتر با این بازی می‌توانید پیش نمایش Halo Wars 2 را در زومجی بخوانید.

همکاری این دو استودیو باعث شده تا بازی Halo Wars 2 به اثر خوبی تبدیل شود. در ادامه مروری به نقد‌ها و نمره‌های بازی خواهیم داشت تا ببینیم که این انحصاری جدید مایکروسافت چه عملکردی داشته است.

halo wars 2


هاردکور گیمر: ۸۰ از ۱۰۰

گیم‌پلی و بخش چندنفره عواملی هستند که می‌توانند موفقیت یا شکست یک بازی استراتژیک را تعیین کنند و هیلو وارز 2 در این زمینه‌ها عملکرد خوبی دارد. اگر همیشه دوست داشتید که ارتشی از سرباز‌های UNSC را رهبری کنید، Halo Wars 2 به‌خوبی عطش شما را سیراب خواهد کرد.

پالیگان: نمره اولیه ۸۰ از ۱۰۰ (نمره این سایت شاید در آینده تغییر کند)

هیلو وارز 2 آن بازی بسیار بزرگی که بتواند برای سازندگانش سود فراوانی داشته باشد نیست و قصد هم ندارد که چیز تازه‌ای به سبک استراتژیک اضافه کند. با این حال Halo Wars 2 یک بازی استراتژیک خوش‌ساخت و بهینه است که هرکسی می‌تواند به سادگی آن را تجربه کرده و لذت ببرد. همچنین این بازی نشان می‌دهد که دنیای هیلو تا چه حد غنی است و می‌تواند در سبک‌های دیگری به غیر از شوتر اول‌شخص نیز موفق باشد.

دیستراکتوید: ۷۰ از ۱۰۰

اگر به دنبال یک بازی استراتژیک روی کنسول هستید یا از طرفداران خیلی حرفه‌ای این سبک نیستید، Halo Wars 2 شما را راضی خواهد کرد. این بازی چیزی جدیدی به سبک استراتژیک و بازی‌های آن اضافه نمی‌کند و اکثر مکانیزم‌های آن را پیش از این در بازی‌های دیگر دیده و تجربه کرده‌ایم. با این حال بازی سرگرم‌کننده بوده و به خوبی هم بهینه شده است.

گیم‌اسپات: ۶۰ از ۱۰۰

در اوایل بازی طرفداران سری هیلو کاملا از بازی لذت برده و حس خواهند کرد که یک نسخه استراتژیک کاملا وفادار به این سری را تجربه می‌کنند. ولی به مرور زمان بازی جذابیت اولیه‌اش را از دست می‌دهد. با اینکه یک سری از مراحل آن بسیار خوش‌ساخت و لذت‌بخش هستند، اما زمانی که انتظار دارید بازی چالش‌برانگیز‌تر شده و بیش‌تر درگیر‌تان کند، Halo Wars 2 به مشکل بر خورده و قادر به انجام این کار نیست.


گیمزرادار: ۶۰ از ۱۰۰

به استثنای حالت Blitz بازی که یک تجربه جدید است، بقیه بخش‌های بازی همانی هستند که پیش از این در دیگر آثار استراتژیک نیز دیده و تجربه کرده‌ایم. بازی از فرمول‌های همیشگی بازی‌های این سبک استفاده می‌کند و آن‌ها را به طوری در بازی گنجانده که شاید تا حدودی جذاب باشند، ولی فاقد عمق و نوآوری هستند.

بررسی بازی Halo Wars 2

بررسی بازی Halo Wars 2


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده