نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۵۹

بازی Final Fantasy XV هزینه ساخت خود را تنها در ۲۴ ساعت جبران کرده است

اسکوئر انیکس اخیرا اعلام کرده که بازی Final Fantasy XV بودجه ساخت خود را در تنها ۲۴ ساعت جبران کرده است.

بازی Final Fantasy XV با اینکه پروسه ساخت بسیار طولانی‌ای داشت، ولی در نهایت توانست به موفقیت خیلی خوبی رسیده و امتیاز‌های خوبی از منتقدین دریافت کند. حال هاجیمه تاباتا، کارگردان بازی، در مصاحبه‌ای که اخیرا با سایت دوال‌شاکرز داشته، گفته که این بازی هزینه ساخت خود را تنها در ۲۴ ساعت جبران کرده است. تاباتا پیش از این اعلام کرده بود که فاینال فانتزی 15 برای اینکه یک موفقیت باشد، باید حداقل ۱۰ میلیون نسخه بفروشد. وی البته بعد‌ها در این مورد شفاف‌سازی کرده و گفت که فروش ۱۰ میلیون نسخه‌ای یک هدف شخصی برای کمپانی است و منظورش این است که بازی با فروش ۱۰ میلیون نسخه، به سود‌دهی خواهد رسید.

اسکوئر انیکس پیش از این اعلام کرده بود که در روز اول، ۵ میلیون نسخه از بازی عرضه شده است و در ماه ژانویه نیز این رقم به ۶.۵ میلیون نسخه رسیده است. همچنین چندی پیش اسامی بازی‌های پرفروش آمریکا در سال ۲۰۱۶ اعلام شد که در آن لیست، بازی فاینال فانتزی 15 در جایگاه دهم قرار داشت. اسکوئر انیکس هنوز اعلام نکرده که بازی چند نسخه فروش داشته یا هزینه‌های ساخت آن چقدر بوده است. با این حال می‌دانیم که فروش روز اول بازی، برای جبران بودجه ساخت آن کافی بوده است.

بازی فاینال فانتزی XV در بررسی زومجی نمره عالی ۹ را دریافت کرد که خلاصه‌ای از آن به شرح زیر است:

بازی فاینال فانتزی ۱۵ تحولی بزرگ و ترسناک در این مجموعه بود که پس از پشت سر گذاشتن ۱۰ سال فراز و نشیب توانست کار خود را به‌خوبی انجام دهد. این بازی زمینه‌ساز آینده‌ای روشن برای این مجموعه است که می‌تواند مخاطبین بی‌شماری را جذب خود کند. مخاطبینی که شاید تا به امروز به دلیل سبک قدیمی این بازی نتوانسته بودند با آن ارتباط برقرار کنند. البته در این بین یک سری مشکلات نیز وجود دارد ولی وقتی آن‌ها را در کنار نکات مثبت و خوبی‌ها می‌گذاریم، می‌توان به راحتی از آن‌ها چشم‌پوشی کرد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده