// چهار شنبه, ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲

هیدئو کوجیما از دلایل خود برای توسعه ندادن بازی های ترسناک می گوید

هیدئو کوجیما در جدیدترین گفت و گوی خود از دلیل عدم ساخت بازی‌های ترسناک می‌گوید.

هیدئو کوجیما، سازنده بازی Death Stranding، قبل از اینکه به سراغ توسعه این بازی برود، در کنار گیلرمو دل تورو در حال کار بر روی پروژه بازی P.T بود. بازی که در سبک ترسناک قرار بود تمامی مخاطبان را بترساند. با این وجود که کوجیما تبحر خاصی در ساخت بازی ترسناک دارد، اعلام شده که بازی Death Stranding اصلا یک بازی ترسناک نخواهد بود و حال این سوال پیش می‌آید که ایا هیدئو کوجیما در آینده به سراغ بازی‌های ترسناک خواهد رفت یا نه.

در جدیدترین اخبار بازی، هیدئو کوجیما مصاحبه‌ای حول این موضوع انجام داده و در آن از دلایل خود برای توسعه ندادن بازی‌های ترسناک سخن گفته است. وی در این باره می‌گوید:

من خیلی ساده می‌ترسم. در واقع همانطور که آلفرد هیچکاک و استیون اسپیلبرگ نیز می‌ترسند، من نیز به سادگی می‌ترسم. از این‌رو ساخت آثار ترسناک برای ما ساده است زیرا که ترس را کاملا درک کرده و می‌دانیم که چه مواردی ترسناک هستند.

ولی در چنین موقعیت‌هایی برای اینکه به خواسته خود برسیم، از تخیلات خود استفاده می‌کنیم که این کار سبب می‌شود تا کابوس‌ ببینیم. این دلیلی است که من نمی‌خواهم بازی ترسناک بسازم.

قطعا کوجیما در ساخت بازی ترسناک ماهر است و در همان دموی P.T حرفه‌ای بودن خود را به ما نشان داد. در یکی از مصاحبه‌های آن زمان کوجیما گفته بود که این بازی به قدری ترسناک است که ترس را با تمام وجود حس خواهید کرد. در آخر کوجیما به این نکته اشاره کرده است که اگر می‌خواهید یک اثر ترسناک را بسازید، از مواردی استفاده کنید که کمی غیرعادی به نظر می‌رسند. وی در این باره می‌گوید:

در نگاه اول بازیکنان نمی‌دانند که موارد غیر معمولی در انتظار آن‌ها است و زمانی که شما این کارها را انجام دهید، ذهن گیج می‌شود و از این‌رو سبب می‌شود مخاطب عصبانی و هراسان شود. استفاده از المان‌های ناشناخته می‌تواند شدیدا ترسناک باشد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده