نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

جدول فروش هفتگی انگلستان: ادامه صدرنشینی Resident Evil 7 در هفته دوم انتشار

بازی رزیدنت اویل 7 در هفته دوم انتشارش علی‌رغم افت فروشی ۶۸ درصدی، در مکان اول جدول فروش هفتگی انگلستان باقی ماند.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد، بازی Resident Evil 7 در دومین هفته انتشارش، توانست با وجود تجربه ۶۸ درصد افت فروش، در مکان اول قرار بگیرد. این بازی اگر بخواهد با رکورد بازی‌های Resident Evil 3 و Resident Evil 5 برابری کند (که هر دو رکورددار صدرنشینی در این جدول هستند)، باید یک هفته دیگر نیز در صدر دوام بیاورد. 

در جایگاه دوم جدول این هفته، مانند مکان اول، شاهد هیچ تغییری نبودیم و بازی Grand Theft Auto V توانست مانند هفته گذشته، در مکان دوم قرار بگیرد. مکان سوم جدول پرفروش‌های این هفته انگلستان، در اختیار بازی فیفا 17 قرار گرفت. این بازی توانست با یک پله صعود نسبت به هفته گذشته، به مکان سوم دست پیدا کند. 

در مکان چهارم جدول این هفته، یک بازی جدید وجود داشت. Hitman: The Complete First Season، که متشکل از تمام قسمت‌های بازی هیتمن است و تا پیش از این به صورت دیجیتالی منتشر شده بودند، این هفته به صورت فیزیکی منتشر شد و توانست کار خود را در جایگاه چهارم آغاز کند. 

به طور کل، این هفته به دلیل منتشر نشدن بازی‌های زیاد، شاهد هفته آرامی بودیم و به همین دلیل مکان‌های ۵ تا ۷ جدول،‌ تغییری نکردند و به ترتیب و درست مانند هفته گذشته، بازی‌های Call of Duty: Infinite Warfare، Rocket League و Battlefield 1 در این مکان‌ها قرار گرفتند. اما اوضاع در سه بازی پایانی جدول، کمی فرق می‌کرد و این قسمت از جدول، تازه‌واردانی را به خود دید. بازی Final Fantasy XV به دلیل فروش ویژه‌ای که داشت، با ۱۹ درصد رشد فروش مواجه شد و از جایگاه ۱۵ام به مکان هشتم رسید.

در جایگاه نهم جدول این هفته، بازی WWE 2K17 قرار دارد که نسبت به هفته گذشته، سه پله صعود کرده و از مکان دوازدهم به این جایگاه رسیده است. مکان پایانی جدول این هفته نیز در اختیار بازی Mafia III قرار گرفت که این بازی توانست با صعودی یک پله‌ای، دوباره وارد لیست ۱۰ بازی پرفروش انگلستان شود.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۴ فوریه (۱۶ بهمن) مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱۱Resident Evil 7: Biohazardصدرنشینی علی‌رغم افت فروش ۶۸ درصدی
۲۲Grand Theft Auto V۲ درصد افت فروش
۳۴FIFA 17یک درصد افت فروش
۴-Hitman The Complete First Seasonهفته اول انتشار
۵۵Call of Duty: Infinite Warfare-
۶۶Rocket League-
۷۷Battlefield 1-
۸۱۵Final Fantasy XVورود دوباره به جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان
۹۱۲WWE 2K17-
۱۰۱۱Mafia III-

نگاهی به برخی از بازی‌های منتشر شده این هفته:

Hitman: The Complete Collection

بازی جدید مجموعه هیتمن، یک بازی چند قسمتی است که توسط استودیو IO Interactive توسعه داده شده و اسکوئر انیکس، وظیفه انتشار آن را برعهده داشته است. بازی ابتدا به صورت دیجیتالی و اپیزودیک برای کنسول‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و رایانه‌های شخصی منتشر شد و بالاخره این هفته به صورت فیزیکی عرضه شد.

این بسته فیزیکی، شامل قسمت‌های یک تا ۶ بازی است و ششمین بازی مجموعه هیتمن محسوب می‌شود و وقایع بازی ۷ سال پس از بازی Hitman: Absolution اتفاق می‌افتد. سبک بازی نیز مانند قسمت‌های قبلی این بازی، اکشن مخفی‌کاری است.


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده