نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۳۰

جدول فروش هفتگی انگلستان: Resident Evil 7 کار خود را در صدر جدول آغاز کرد

بازی مورد انتظار Resident Evil 7 کار خود را با صدرنشینی در جدول فروش هفتگی انگلستان آغاز کرد. 

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد، پس از چند هفته آرام، این هفته شاهد عرضه پنج بازی در بین ۴۰ بازی برتر انگلستان بودیم که در این میان بازی Resident Evil 7 توانست از بقیه موفق‌تر ظاهر شود و در هفته اول انتشارش، صدر جدول فروش هفتگی انگلستان را تصاحب کند. 

انتشار بازی رزیدنت اویل 7، باعث شد که صدر نشین هفته گذشته یعنی Grand Theft Auto V با یک پله سقوط در مکان دوم قرار بگیرد. در مکان سوم جدول پرفروش‌های این هفته انگلستان نیز یک تازه وارد دیگر قرار داشت. بازی Kingdom Hearts HD II.8 Final Chapter توانست کار خود در هفته اول را با قرارگیری در مکان سوم آغاز کند. قرار گرفتن دو بازی جدید در میان سه بازی پرفروش انگلستان، باعث شد که بازی محبوب فیفا 17، با دو پله سقوط به مکان چهارم سقوط کند. اما این سقوط دو پله‌ای تنها مختص به فیفا 17 نبود و بازی Call of Duty; Infinite Warfare نیز دچار این سندروم شد و با دو پله سقوط به مکان پنجم رضایت داد. یکی از بازی‌هایی که جایگاهش نسبت به هفته گذشته تغییری نکرد، بازی Rocket League بود که توانست جایگاه ششمی خود را حفظ کند.

یکی از سقوط‌های خیلی زیاد این هفته، مربوط به بازی Battlefield 1 بود. این بازی با سه پله سقوطی که داشت، از مکان چهارم به مکان هفتم رسید. در مکان هشتم نیز یک بازی جدید حضور دارد. Yakuza 0 که این هفته برای بازار غرب عرضه شد، به این جایگاه دست پیدا کرد. بازی Watch Dogs 2 نیز این هفته با سقوطی چهار پله‌ای مواجه شد و از مکان پنجم، به مکان نهم رسید. در جایگاه دهم جدول بازی‌های پرفروش این هفته انگستان نیز بازی Steep با سه پله سقوط نسبت به هفته گذشته قرار گرفت.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۲۸ ژانویه (۹ بهمن) مشاهده کنید:

رتبه فعلیرتبه قبلینام بازینکته قابل ذکر
۱-Resident Evil 7: Biohazard-
۲۱Grand Theft Auto V-
۳-Kingdom Hearts HD II.8: Final Chapter-
۴۲Fifa 17-
۵۳Call of Duty: Infinite Warfare-
۶۶Rocket League-
۷۴Battlefield 1-
۸-Yakuza 0-
۹۵Watch Dogs 2-
۱۰۷Steep-

نگاهی به برخی از بازی‌های منتشر شده این هفته:

Resident Evil 7: Biohazard

بازی رزیدنت اویل 7: بایوهازارد، جدیدترین بازی از مجموعه محبوب رزیدنت اویل و در سبک وحشت و بقا است که توسط استودیو کپکام ساخته و منتشر شده است. این بازی هفته گذشته برای کنسول‌های نسل هشتمی و رایانه‌های شخصی منتشر شد و در حالیکه بسیاری به دلیل اول شخص شدن بازی نسبت به آن بدبین بودند، توانست نظر مثبت منتقدان و گیمرها را جلب کند. 

این بازی، یازدهمین بازی از مجموعه Resident Evil است و اولین نسخه اصلی از این مجموعه است که از دوربین اول شخص استفاده کرده است. این بازی در جریان کنفرانس سونی در E3 2016 رونمایی شد. داستان بازی نیز، داستان شخصی به نام اتان وینترز را روایت می‌کند که به دنبال همسرش، وارد خانه بیکرها می‌شود و در آنجا با حوادث ترسناکی روبه‌رو می‌شود.

Yakuza 0

Yakuza 0

بازی یاکوزا 0، یک بازی اکشن ماجراجویی جهان‌باز است که در حقیقت پیش‌درآمدی بر مجموعه یاکوازا محسوب می‌شود. این بازی توسط سگا ساخته و منتشر شده است. وقایع بازی نیز در زمستان سال ۱۹۸۸ در شهر خیالی کاموروچو (که بر مبنای مناطق کابوکیچو و شینجوکو شهر توکیو ساخته شده) جریان دارد. این بازی بهار سال ۲۰۱۵ در ژاپن برای پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 عرضه شد و هفته گذشته در غرب عرضه شد.


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده