// دوشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۵۹

بازی GTR 3 سال آینده برای کنسول ها و پی سی عرضه خواهد شد

استودیو Simbin UK با همکاری استودیو Sector3 رسما بازی GTR 3 را برای کنسول‌های نسل هشتمی و پی‌سی تایید کردند.

در جدیدترین اخبار بازی‌ها، استودیو تازه تأسیس Simbin UK در همکاری با استودیو Sector3، اولین پروژه خود یعنی بازی GTR 3 را تأیید کرد؛ این بازی قرار است سال آینده میلادی، برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شود.

این تأییدیه از طریق یک پست در انجمن Racedepartment صورت گرفت؛ جایی که کریستوفر اسپید، مدیر Sector3، همراه با برادرش آلن که مدیر استودیو جدید Simbin UK هستند، اطلاعات تکمیلی از بازی را ارائه دادند. GTR 3 با موتور بازی‌سازی Unreal Engine 4 ساخته می‌شود و تصاویر اولیه، نشان‌دهنده شرایط زمانی و آب و هوایی متغیر در بازی است؛ ویژگی‌هایی که در بازی قبلی Sector3 یعنی RaceRoom غایب بودند. این بازی البته در برخی ویژگی‌ها با RaceRoom اشتراکاتی دارد؛ این می‌تواند خبر خوبی باشد چون برخی از ویژگی‌های آن بازی انحصاری پی‌سی، ار جمله بهترین المان‌ها در این سبک هستند. در کنار این موضوع، استودیو برخی بهبودها را نیز در بازی اعمال خواهد کرد تا طیف بیشتری از بازیکنان، امکان تجربه آن را داشته باشند.

آلن اسپید در انجمن Racedepartment در این زمینه گفت:

این بازی یک شبیه‌ساز خوب خواهد بود ولی درباره کنسول‌ها، بازیکنان غیر حرفه‌ای نیز حائز اهمیت خواهند بود. از یک زمان به بعد فناوری‌های جدیدتری که ساختیم جایگزین RaceRoom خواهند شد و بازی جدید از پی‌سی و کنسول‌ها پشتیبانی خواهد کرد.

Simbin UK قصد دارد تا ۶ ماه آینده یک نسخه قابل بازی تولید کند و برای این کار درحال استخدام نفرات بیشتر در استودیو خود در منچستر هستند.

این بازی، اولین GTR 3 نیست که تأیید شده و در سال ۲۰۱۱ (۱۳۹۰) نیز استودیو قدیم Simbin از عرضه بازی با همین نام خبر داده بود. گرچه مدتی بعد استودیو Simbin سوئدی تعطیل شد و در ادامه با نام جدید Sector3، بار دیگر متولد شد ولی حالا با همکاری استودیو جدید Simbin UK که سال گذشته میلادی در منچستر تشکیل شده است، قصد دارند این بازی را عرضه کنند.

به هر حال خبر عرضه GTR جدید را می‌توان هیجان‌انگیز دانست. بازی قبلی این مجموعه یعنی GTR 2 که در سال ۲۰۰۶ عرضه شده بود، هنوز یکی از بهترین‌های سبک مسابقه‌ای محسوب می‌شود. همچنین باید گفت Sector3 در سال‌های اخیر با RaceRoom اثری فوق‌العاده را عرضه کرده که با توجه به شیوه تجاری که در پیش گرفته، بازی تاحدی ناشناخته باقی ماند. تجربه مدل فرمان‌پذیری و کنترل و همچنین شنیدن برخی از بهترین موسیقی‌های سری می‌تواند ارزش انتظار را داشته باشد. RaceRoom بازی بود که تنها برای پلتفرم رایانه‌های شخصی عرضه شد و از هر لحاظ جانشینی عالی برای مجموعه GTR بود.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده