نویسنده: آرش رستمی
// جمعه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۲

نینتندو می‌خواهد سالی دو-سه بازی موبایل منتشر کند

گویا کمپانی نینتندو می‌خواهد هر ساله دست‌کم دو بازی برای اسمارت‌فون‌ها منتشر کند.

مدتی است که نینتندو علاوه بر خبرهای کنسولی، بخشی از اخبار بازی موبایل را هم به خودش اختصاص داده است. اکنون آن‌طور که از شنیده‌ها برمی‌آید، ظاهراً کمپانی ژاپنی می‌خواهد طی سال‌های آینده در بخش موبایل روند پایداری را در پیش بگیرد.

به‌گزارش رویترز، تاتسومی کیمیشیما، رئیس نینتندو، اعلام کرده که کمپانی‌اش طی هر سال دو یا سه بازی موبایل منتشر خواهد کرد. البته وی مشخص نکرده که چه تعداد از این بازی‌ها در استودیوهای داخلی و چه درصدی به دست کمپانی دی‌ان‌ای (DeNA)، شریک تجاری نینتندو، ساخته می‌شود.

اعلام شدن موضوع فوق می‌تواند به‌معنای این باشد که نینتندو از فرصت موردنیاز برای ساختن بازی‌های باکیفیت موبایل، برآورد بهتری به دست آورده است. این کمپانی پیش‌تر گفته بود که تا مارس ۲۰۱۷ (اسفند ۹۵-فروردین ۹۶) تعداد کل اپ‌های‌اش را به پنج عدد می‌رساند؛ اما تا امروز، با توجه به تأخیر عرضه‌ی نسخه‌ی اندروید و آیفون Animal Crossing، تنها نظاره‌گر انتشار سه اپلیکیشن موبایل بوده‌ایم؛ یعنی Super Mario Run ،Miitomo و اخیراً هم Fire Emblem Heroes. در این میان هنوز از پنجمین بازی نینتندو، که قرار است طی ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت ۹۶) منتشر شود، چیزی نمی‌دانیم.

کیمیشیما طی جلسه‌ی اخیرش با سرمایه‌گذاران نینتندو بار دیگر بر اهداف کمپانی‌اش برای بخش موبایل تأکید کرده و گفته است:

ما می‌خواهیم با بهره‌گیری از دستگاه‌های هوشمند به‌عنوان یک پلتفرم، با دارایی‌های معنوی [فعلی‌مان]، به بیشترین تعداد مصرف‌کنندگان دست پیدا کنیم. پیش‌نیاز این امر آن است که بخش دستگاه‌های هوشمند [ما] به خودی خود سودآور باشد. ما همچنین در نظر داریم تا تقابلی را میان [این بخش و] کسب‌وکار سیستم‌های ویژه‌ی بازی‌مان ایجاد کنیم؛ به این منظور که به‌طور کلی، پتانسیل استراتژی‌های تجاری نینتندو را به حداکثر برسانیم.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده