نویسنده: آرش رستمی
// دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۵۹

خطرات بازی Pokemon Go ممکن است با‌ تولید دستگاهی جدید کاهش یابد

دست‌اندرکاران Pokemon Go در نظر دارند تا با ساختن ابزاری جدید، امنیت بیشتری را برای کاربران این بازی فراهم کنند.

چند ماهی است که بخشی از اخبار بازی موبایل به بازی Pokemon Go و حواشی آن اختصاص پیدا کرده که در بین آن‌ها بعضی خبرهای دلخراش هم به چشم می‌خورد. در این میان، سازندگان پوکمون گو تلاش کرده‌اند تا عوامل خطرساز برای بازیکنان و افراد پیرامون‌شان را محدود کنند و ممکن است در همین راستا محصول جدیدی طراحی و به بازار عرضه شود؛ آن‌هم به‌همت کمپانی پوکمون (The Pokemon Company)، صاحب‌امتیاز مجموعه‌ی پوکمون، و نینتندو.

تسونکازو ایشیهارا، رئیس کمپانی پوکمون، به‌تازگی در گفت‌وگو با نیک‌کی (Nikkei) تأکید کرد که امنیت بازیکنان Pokemon Go از همان مراحل ساخت بازی مورد توجه قرار داشته؛ به‌طوری که ناشر نگران این موضوع بوده که مشغول بودن کاربران با اسمارت‌فون‌های خود، آن‌ها را از محیط پیرامون‌شان غافل کند. ایشیهارا در این‌باره گفت:

ما می‌خواستیم یک بازی برای مردم بسازیم که آن‌ها را به‌جای [نگه داشتن در] خانه به فضای آزاد بکشاند. این احتمال که بازیکنان ممکن است بیش از اندازه درگیر بازی شوند [و این‌گونه به استقبال خطر بروند] از همان مراحل نخست به‌عنوان مشکل مطرح شده بود.

وی این‌طور ادامه داد:

برای جلوگیری از بروز خطر، ما پوکمون گو پلاس (Pokemon Go Plus) را عرضه کردیم؛ دستگاهی پوشیدنی که [به‌طور بی‌سیم] به اسمارت‌فون متصل می‌شد. [با وجود این محصول،] بازیکنان پوکمون گو ناچار نبودند که دائماً به صفحه‌ی اسمارت‌فون‌های‌شان خیره شوند. [اکنون] ما و نینتندو به فکر توسعه دادن یک دستگاه جدید هستیم تا [به‌کمک آن] بتوان [پوکمون گو را] با امنیت بیشتری بازی کرد.

دستبند هوشمند پوکمون گو پلاس نخستین‌بار در ماه سپتامبر (شهریورماه)، مدتی بعد از انتشار پوکمون گو، عرضه شد؛ درحالی‌که ابتدا قرار بود دو ماه زودتر از آن به بازار راه پیدا کند. در آن زمان موجودی این محصول در فاز پیش‌فروش‌اش به پایان رسید و همین باعث شد تا بازار سیاهی برای این گجت پوشیدنی ۳۵ دلاری راه بیفتد و حتی قیمت آن در مواردی به بالاتر از ۲۰۰ دلار برسد. در نتیجه‌ی این وضعیت، نینتندو ضمن پوزش خواستن از مشتریان‌اش وعده داد که تولید پوکمون گو پلاس را افزایش دهد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده