نویسنده: کیان کاظمی
// سه شنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۳

تاسیس چند استودیو جدید توسط مدیر سابق راک استار

در شرایطی که مدیر سابق بازی GTA V در شکایت دادگاهی از راکستار گیمز (Rockstar Games) به سر می‌برد، وی اقدام به احداث چندین شرکت جدید کرده است.

در حالی که لسلی بنزیه (Leslie Benzies)، مدیر سابق شرکت راک استار گیمز در میانه شکایت دادگاهی به دلیل بازی GTA 5 به سر می‌برد، جهت احداث یک استودیو جدید به اسکاتلند سفر کرده است.

طبق اخبار منتشر شده توسط وبسایت The Scotsman، بنزیه که مدیر سابق تیم توسعه GTA V در استودیو راکستار نورث (Rockstar North) محسوب می‌شود، به تازگی شرکت‌های جدیدی تحت نام‌های Royal Circus Games Limited، Starship Group، Everywhere Game Limited، VR-Chitect Limited و چندین مورد دیگر را ثبت کرده است. در مدارک دولتی شرکت Royal Circus Games آمده است که این شرکت به عنوان یک توسعه دهنده بازی فعالیت خواهد کرد و بازی‌هایی برای کنسول‌ها، رایانه‌های شخصی و گوشی موبایل خواهد ساخت. شرکت VR-Chitect هم طبق اطلاعات منتشر شده قرار است به تولید محصولات مربوط به تکنولوژی واقعیت مجازی بپردازد.

شرکت Royal Circus به تازگی علامت تجاری مربوط به نام یک بازی با اسم Time for a New World را به همراه هشتگ مربوطه که #TFANW است ثبت کرده است.

کارکرد احتمالی استودیوهای دیگر فعلا نامشخص هستند. همچنین هنوز مشخص نیست که حتی یکی از این شرکت‌ها وجود خارجی پیدا کنند، چرا که بنزیه فقط کارهای اداری آن‌ها را انجام داده تا امکان ساخت آن‌ها در آینده وجود داشته باشد.

تمامی پنج شرکت ثبت شده در کشور اسکاتلند هستند که استودیو راکستار نورث نیز در آنجا واقع است. طبق اظهارات وبسایت Scotsman، افزوده شدن این استودیوها مسلما رونق فراوانی به بازار بازی‌های ویدیویی در اسکاتلند خواهد داد. پس از ۱۷ ماه فرصت مطالعاتی، در ژانویه ۲۰۱۶ استودیو راکستار تایید کرد بنزیه استودیو راکستار نورث را ترک کرده است. در ماه آوریل همان سال، بنزیه از راکستار بابت حق امتیاز ۱۵۰ میلیون دلاری شکایت کرد و آن‌ها را متهم کرد که به زور وی را از استودیو اخراج کرده‌اند. با این حال همانطور که می‌توان پیش بینی کرد، شرکت مالک راکستار یعنی Take-Two، این مسئله را قبول ندارد.

شرکت در دفاع از خود اظهار داشت این مسائل رفتاری و عملکرد بنزیه بوده است که در نهایت موجب ایجاد شرایطی شد که در پایان استعفای احتمالی وی را به دنبال داشت. Take-Two همچنین اظهار داشت که ادعاهای بنزیه خالی از هرگونه منطق و شایستگی بوده و بسیاری از موارد ذکر شده در آن ناشی از حوس بوده و عجیب است. در صورت انتشار جزئیات بیشتری از نبرد «بنزیه علیه راکستار» شما را مطلع خواهیم کرد.

در مورد GTA V هم که بیش از سه سال از زمان انتشارش می‌گذرد بایستی به عملکرد خیره کنند آن اشاره کرد، چرا که این بازی جهان‌باز با وجود گذشت زمانی نسبتا طولانی از انتشارش همچنان صدرنشین جدول فروش بریتانیا و ششمین بازی پرفروش در آمریکا است.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده