نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۱

جدول فروش هفته انگلستان: صدرنشینی غافلگیرانه GTA V

بازی GTA V توانست به صدرنشینی Infinite Warfare پایان دهد و به بازی صدرنشین این هفته انگلستان تبدیل شود.

بنا به گزارش وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌ها را در انگلستان بر عهده دارد، این هفته بازی Grand Theft Auto V توانست به طرز غافلگیرانه‌ای به صدرنشین جدول فروش هفتگی انگلستان تبدیل شود و Call of Duty: Infinite Warfare را پشت سر بگذارد. این ۱۰ امین باری است که GTA V توانست به صدرنشین پرفروش‌های انگلستان تبدیل شود. آخرین بار این اتفاق ۲۳ هفته پیش رخ داده بود.

با این اتفاق، بازی GTA V وارد باشگاه بازی‌هایی شد که حداقل ۱۰ هفته در صدر جدول فروش هفتگی انگلستان قرار گرفته‌اند. این باشگاه، ۱۲ عضو داشت که این هفته به ۱۳ عضو افزایش یافت. 

بازی جدید مجموعه ندای وظیفه یعنی Infinite Warfare نیز با یک پله سقوط به مکان دوم سقوط کرد و از طرف دیگر فیفا 17 نیز به جایگاه سوم تنزل پیدا کرد. مکان‌های چهارم، پنجم و ششم جدول فروش هفتگی انگلستان، دستخوش تغییری نشدند و به ترتیب بازی‌های Battlefield 1، Forza Horizon 3 و Watch Dogs 2 در این مکان‌ها قرار گرفتند. در مکان‌های هفتم و هشتم جدول، دو بازی جای خود را با یکدیگر عوض کردند و بازی Rocket League توانست با یک پله صعود، جای Mafia III را بگیرد و در مکان هفتم قرار بگیرد و مافیا را به جایگاه هشتم براند.

از دیگر صعود کنندگان این هفته، بازی Steep، ساخته جدید یوبیسافت، بود که توانست از مکان دهم، یک پله جایگاه خود را بهبود بخشد و به مکان نهم برسد. آخرین مکان جدول این هفته نیز در اختیار بازی Gears of War 4 قرار گرفت که توانست با دو پله صعود، یک بار دیگر وارد جدول بازی‌های پرفروش انگلستان شود و در جایگاه دهم قرار بگیرد. 

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۱۴ ژانویه (۲۵ دی) مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۳
Grand Theft Auto V
صدرنشینی مجدد پس از ۲۳ هفته

۲

۱
Call of Duty: Infinite Warfare
-

۳

۲

FIFA 17
-

۴

۴
Battlefield 1
-

۵

۵
Forza Horizon 3
-

۶

۶
Watch Dogs 2
-

۷

۸
Rocket League
-

۸

۷
Mafia III
-

۹

۱۰
Steep
-

۱۰

۱۲
Gears of War 4
ورود دوباره به جدول ۱۰ بازی پرفروش


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده