نویسنده: آرش رستمی
// سه شنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۲

بازی Pokemon Go هفته پایانی ۲۰۱۶ را با در‌آمدی کم نظیر به پایان رساند

بازی اندروید و آیفون پوکمون گو، با وجود فاصله گرفتن از روزهای اوج‌اش، در آخرین هفته‌ی سال ۲۰۱۶ به‌شدت سودآور بوده است.

آماری درباره‌ی پوکمون گو منتشر شده که از عملکرد بسیار خوب این بازی اندروید و آیفون طی روزهای پایانی سال ۲۰۱۶ حکایت دارد. موسسه‌ی آماری سنسور تاور (Sensor Tower) به‌تازگی نموداری را تهیه کرده که در آن، میزان درآمد به‌دست‌آمده از ساخته‌ی نیانتیک لبز، طی هفته‌های سال گذشته‌ی میلادی، نشان داده شده است. آن‌طور که در این نمودار دیده می‌شود، درآمد ناخالصی که پوکمون گو طی ۳۱ دسامبر (۱۱ دی) به دست آورده از تاریخ ۱۸ جولای (۲۸ تیر) بی‌سابقه بوده است. در این میان، طی آخرین روز سال ۲۰۱۶ مبلغی در حدود ۴.۹ میلیون دلار توسط کاربران صرف خریدهای درون‌برنامه‌ای بازی شده و هفته‌ی پایانی سال هم به پردرآمدترین هفته‌ی بازی از زمان عرضه‌ی آن تبدیل شده است.

درآمد بازی Pokemon Go در سال 2016 به تفکیک هفته ها

دلیل اصلی این موفقیت را باید رویدادی دانست که نیانتیک لبز به‌مناسبت کریسمس در پوکمون گو برگزار کرده بود؛ رویدادی که طی آن، بازیکنان می‌توانستند نسخه‌ی ویژه‌ای از پیکاچو، نماد مجموعه‌ی پوکمون، را پیدا کنند و از شانس بهتری در شکار کردن پوکمون‌های آغازین برخوردار شوند.

استودیو نیانتیک مدتی پیش آمارهایی از پوکمون گو را منتشر کرده بود که از میان آن‌ها می‌توان به تصاحب دست‌کم ۸۸ میلیارد پوکمون طی سال میلادی گذشته اشاره کرد. این بازی همچنین به‌عنوان محبوب‌ترین نرم‌افزار اپ استور اپل در سال ۲۰۱۶ شناخته شده است.

دانلود بازی اندروید پوکمون گو از گوگل پلی استور | دانلود بازی آیفون پوکمون گو از اپ استور اپل


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده