تمدن سلتیک بازی Smite با معرفی اولین شخصیت آن رونمایی شد
در جریان رویداد سالانهی استودیو های-رز به نام Hi-Rez Expo، اولین شخصیت تمدن جدید سلتیک این بازی با نام Morrigan معرفی شد. این شخصیت که در شاخهی Mage بازی قرار میگیرد در نوع خود بینظیر است! بینظیر بودن این شخصیت مربوط به قابلیت منحصر بفرد Ultimate اوست که باعث میشود بتواند در هر بازی، به شکل هر یک از دیگر خدایان آن بازی (چه دوست و چه دشمن) درآید و برای مدت کوتاهی تمامی آیتمها و قابلیتهای آنان را در اختیار داشته باشد! البته مواردی نیز هستند که تغییر نمیکنند. مانند رلیکهای خود شخصیت و لول قابلیتهای او که جایگزین همین موارد در شخصیتهای دیگر میشود. اما تا همین حد نیز واقعا قابلیت Ultimate قدرتمندی به حساب میآید!
قابلیتهای دیگر وی نیز اگرچه این ویژگی را ندارند اما در نوع خود خوب هستند. اولین توانایی وی که «Deadly Aspects» نام دارد باعث میشود دو شخص دیگر که به وی شباهت دارند در اطرافش ظاهر شده و با ضربه زدن به دشمن باعث بیحرکت شدن (Stun) آنها شوند. قابلیت دوم وی که «Dark Omen» نام دارد باعث میشود ضربهای بصورت خطی به حریفان خود وارد کند. پس از زدن این قابلیت و برای مدت کوتاهی، اگر یکی دیگر از همتیمیهای شما به آن حریف ضربه وارد کند، باعث میشود صدمهی بیشتری به او وارد شود. قابلیت سوم وی نیز که جنبهی گول زدن حریف را دارد «Confusion» نام داشته و باعث میشود یک کپی از وی به سمت او حرکت کرده و در این حین سرعت خود وی نیز افزایش پیدا میکند. این قابلیت هیچگونه صدمهای به حریف وارد نمیکند و تنها با یک ضربهی او ناپدید خواهد شد. بخشهایی از صحبتهای ایجی والکر، سرپرست طراحان بازی Smite، در زیر قابل مشاهده است:
طرح و ایدهی ساخت چنین شخصیتی پیشتر و توسط برنامهنویسان اسبق کمپانی ما به سرعت لغو شد، به این دلیل که این بازی برای چنین شخصیتی ساخته نشده بود! اما بعدها مجددا طرح ساخت این شخصیت را مطرح کردیم و سعی در متقاعد ساختن افراد مخالف آن داشتیم. اینبار ما از پشتیبانی تعدادی افراد جدیدالورود نیز بهرهمند بودیم! سپس کار به صحبت کردن با سرپرست برنامهنویسان رسید و توانستم وی را متقاعد به این کار کنم! البته همیشه با این جمله که «فقط این کار را شروع کن و ببین که به شکل پیش خواهد رفت؟ ما همیشه میتوانیم از طرحهای جایگزین استفاده کنیم. همیشه میتوانیم قابلیت Ultimate وی را تغییر دهیم. ما ایدههای بسیاری داریم! فقط کافی است مرا در جریان کار و نتیجهی آن قرار دهی!» کار را به پیش میبردیم! وی نیز پس از هر بار بررسی من، گامهای بزرگی را برداشته بود و همیشه اینطور میگفت که این طرح واقعا جواب میدهد و خیلی خوب جلو میرود. تنها بعضی موارد مربوط به هوش مصنوعی وجود دارند که کمی عجیب به نظر میرسند. کار سخت طراحی این شخصیت بالاخره با تلاشهای وی و همهی ما به پایان رسید و ما توانستیم پس از اینکه در ابتدا با آن مخالفت شده بود، طرحی را پیاده سازیم که خود نیز از آن شگفتزده شویم!
وی صحبتهای خود را در رابطه با بالانس این شخصیت به شرح زیر ادامه داد:
این تنها آغاز این چالش برای بالانس کردن این شخصیت جنجالی بود و ما تنها میتوانستیم برای بهتر انجام شدن این کار به کاربران و تجربهی آنان از بازی با این شخصیت کمک بگیریم. البته من نمیگویم که Morrigan در حال حاضر به بهترین شکل ممکن بالانس شده، اما میتوانم بگویم که ما بیشترین تلاش خود را برای این کار انجام دادهایم! ما تغییرات زیادی در طول ساخت وی و مخصوصا قابلیت Ultimate وی انجام دادیم تا بتوانیم وی را منصفانهتر آمادهی انتشار سازیم. تغییراتی از جمله Cooldown که همگی چندین بار بالا یا پایین شدند. اما برای تست نهایی باید صبر کرد و دید که این شخصیت در بازی و به دست کاربران چگونه و به چه میزان بالانس خواهد بود. نظر شخصی خود من این است که در ابتدای کار این شخصیت در دست یک بازیکن حرفهای دارای قدرت بسیار بالایی خواهد بود و به گونهای OverPowered محسوب میشود که در این صورت باید در بروزرسانیهای بعدی تغییراتی در آن اعمال کنیم. اما بعید است قدرت وی در دست یک بازیکن معمولی و میانه زیاد بالا باشد. به هر حال باید صبر کرد و دید که چه رخ خواهد داد.
شخصیت Morrigan قرار است به عنوان بخش کوچکی از بروزرسانی جدید بازی Smite یعنی 3.25 که یک آپدیت بسیار بزرگ محسوب میشود، به این بازی اضافه شود. این بروزرسانی مواردی همچون نقشهی جدید Clash، تغییراتی در شخصیتهای بازی، تعدادی ظاهر و تغییرات دیگری را نیز در بازی اعمال میکند. پیشتر در زومجی خبر معرفی بازی Smite Rivals را نیز مطالعه کردید.
نظر شما در مورد این شخصیت و قابلیت Ultimate وی چیست؟