// جمعه, ۱۷ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۲

مایکروسافت ۲۰۱۷ را یک «سال ویژه» برای بازی های ایکس باکس دانست

مایکروسافت یک گزارش کوتاه را از عملکرد ایکس‌باکس در سال ۲۰۱۶ منتشر کرد.

حتی بدون پشتیبانی آمار، روشن است که ۲۰۱۶ یک سال بزرگ برای نام تجاری ایکس‌باکس بوده است. نه تنها به دلیل اینکه مایکروسافت ایکس‌باکس وان اس، یک نسخه‌ی جدید از کنسول ایکس‌باکس وان را با موفقیت عرضه کرد، بلکه به دلیل پشت سر گذاشتن کنسول پلی‌استیشن 4 در جریان جمعه‌ سیاه (Black Friday) که از حیث بازاریابی یکی از مهم‌ترین روزهای خرید در طول سال محسوب می‌شود.

اکنون مایکروسافت با تاکید مجدد بر موفقیت سال گذشته، برخی آمار و ارقام را به اشتراک گذاشته است. این کمپانی همچنین برای ۲۰۱۷، وعده‌ی یک سال شگفت‌انگیز دیگر را به طرافداران ایکس‌باکس داده است.

در یک پست ارسال شده برروی سایت Xbox Wire، مایکروسافت خاطر نشان می‌کند که تقریبا ۴۰۰ بازی جدید در طول ۲۰۱۶ برای ایکس‌باکس وان عرضه شده است که شامل بازی‌های انحصاری «تحسین‌شده‌ای» مانند Gears of War 4 و Forza Horizon 3 می‌شود. بازی Forza Horizon 3 در کنار دریافت امتیازات بالا از منتقدین، پرفروش‌ترین بازی ریسینگ در سال ۲۰۱۷ نیز به حساب می‌آید. این کمپانی همچنین خاطر نشان کرده است که «محتوای افزودنی و گسترش‌دهنده‌های جدیدی»‌ برای برخی از این بازی‌ها مثل Dead Rising 4 ،Minecraft و ReCore در سال جاری در دسترس خواهند بود.

Gears of War 4

علاوه بر این، مایکروسافت به طور خاص راه‌اندازی برنامه‌ی Xbox Play Anywhere را برجسته کرده است. خدماتی که به بازیکنان اجازه‌ی تجربه‌ی بازی‌ها را برروی رایانه‌های شخصی ویندوز 10 و ایکس‌باکس وان بدون نیاز به پرداخت اضافه می‌دهد. خدمات Backward Compatibility ایکس‌باکس وان نیز دیگر ویژگی‌ای است که به طور خاص به آن اشاره شده است، طبق گفته‌ی مایکروسافت بازیکنان در مجموع «بیش از ۲۶۵ میلیون ساعت‌»‌ را برای تجربه‌ی بازی‌های ایکس‌باکس 360 برروی ایکس‌باکس وان صرف کرده‌اند؛ از جمله‌ی این بازی‌ها می‌توان به Skate 3 و Red Dead Redemption اشاره کرد که اخیرا به دنبال تقاضای بسیار طرفداران سازگاری با کنسول جدید را بدست آورده‌اند. فیل اسپنسر، رئیس ایکس‌باکس اخیرا اعلام کرده بود که تقریبا نیمی از دارندگان ایکس‌باکس وان بازی‌های Backward Compatibility را تجربه کرده‌اند.

از دیگر آمار قابل توجه می‌توان به انجام بیش از ۲/۵ میلیارد ساعت گیم‌پلی برروی ویندوز 10 تنها در ماه نوامبر ۲۰۱۶ اشاره کرد که یک افزایش ۱۲۷ درصدی را نسبت به نوامبر ۲۰۱۵ نشان می‌دهد. به دنبال رونمایی از قابلیت شخصی‌سازی کنترلر وایرلس ایکس‌باکس وان، بازیکنان ساکن کانادا،‌ پورتو ریکو و ایالات متحده بیش از ۲/۴ میلیون کنترلر وایرلس را از طریق Xbox Design Lab شخصی‌سازی کرده‌اند. علاوه بر این، بازی ماینکرفت (Minecraft) نیز میزبان ۱۵۰ ویژگی جدید بوده است.

Xbox one s controller

با نگاهی به آینده، مایکروسافت گفته است که انتظار یک «سال ویژه» را برای بازی‌های ایکس‌باکس، شامل انتشار سخت‌افزار ایکس‌باکس وان پروژه اسکورپیو دارد؛ کنسولی که مایکروسافت آن را «قدرتمند ترین کنسول تمام دوران» می‌داند. مایکروسافت و مدیران اجرایی ایکس‌باکس اخیرا ۲۰۱۷ را سال پروژه اسکورپیو خطاب کرده بودند، بنابراین ادامه‌ی این اشتیاق انتظار می‌رفت.

مایکروسافت همچنین نام برخی از بازی‌های مورد انتظار را شامل Mass Effect: Andromeda ،Halo Wars 2 ،For Honor و چندی دیگر از بازی‌ها را آورده است که در سال ۲۰۱۷ از طریق ایکس‌باکس لایو منتشر خواهند شد. با توجه به چشم‌انداز پیشرو کم و کسری در برنامه‌ی مایکروسافت برای حرکتی رو به جلو در سال ۲۰۱۷ وجود ندارد. امیدواریم مایکروسافت برنامه‌های بیشتری را برای سال ۲۰۱۷ رونمایی کند که هرچه باشد احتمالا در نهایت به نفع صنعت بازی‌های ویدیویی و بازیکنان خواهد بود.

دیدگاه شما در رابطه با آمار و ارقام و برنامه‌ی مایکروسافت برای سال ۲۰۱۷ چیست؟


منبع Gamerant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده