نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۲۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۲

بازی Super Mario Run برای آیفون و آیپد عرضه شد؛ پیش بینی فروش ۶۰ میلیون دلاری در ماه اول

بر طبق وعده داده شده، بازی مورد انتظار Super Mario Run برای سیستم عامل iOS عرضه شد.

در جریان کنفرانس رونمایی از آیفون 7 اپل بود که نینتندو به طور رسمی اعلام کرد قصد دارد یک بازی با محوریت ماریو برای موبایل عرضه کند. این بازی Super Mario Run نام داشت و اولین باری بود که پای لوله‌کش محبوب دنیای بازی‌های ویدیویی به پلتفرم موبایل باز می‌شد. طبق وعده داده شده، امروز مصادف با ۱۵ دسامبر (۲۵ آذر) این بازی به صورت رایگان برای دستگاه‌های آیفون و آیپد عرضه شد. البته نینتندو اندرویدی‌ها را نیز از یاد نبرده است و قرار است که در سال ۲۰۱۷، این بازی برروی اندروید نیز منتشر شود. 

بازی Super Mario Run، یک بازی پلتفرمر در سبک و سیاق بازی‌های قدیمی و کلاسیک این شخصیت محبوب است و شما برای کنترل ماریو تنها به یک دست نیاز دارید. تمام المان‌های معروف این مجموعه بازی از جمله دشمنان بامزه ماریو نیز در Super Mario Run وجود دارند. بازی از سه بخش World Tour، Toad Rally و Kingdom Builder تشکیل شده است. در بخش World Tour، شما می‌توانید مراحل بازی را به صورت تک‌نفره تجربه کنید. در بخش Toad Rally می‌توانید با دوستانتان به رقابت پرداخته و در بخش KIngdom Builder نیز می‌توانید پادشاهی خود را بسازید. البته برای تجربه تمام بخش‌های این بازی، باید به صورت مداوم به اینترنت متصل باشید. به غیر از ماریو، شخصیت‌های دوست‌داشتنی دیگر این مجموعه مانند لوییجی نیز در این بازی وجود دارند که شما باید به مرور زمان آنها را آزاد کنید و هر کدام از آنها ویژگی خاصی دارند که این مسئله ارزش تکرار بازی را بالا می‌برد.

با دانلود این بازی به صورت رایگان، می‌توانید سه مرحله اول آن را تجربه کنید و اگر می‌خواهید که به تمام قسمت‌های بازی دسترسی داشته باشید، می‌توانید با پرداخت ۱۰ دلار از طریق پرداخت درون‌برنامه‌ای، نسخه کامل بازی را آزاد کنید. این پول را شما فقط یک‌بار می‌پردازید و نیازی به خرج کردن پول بیشتری نیست.

موسسه تحقیقاتی سوپردیتا پیش‌بینی کرده است که این بازی در ماه اول انتشارش، در حدود ۳۰ میلیون بار دانلود خواهد شد و در همین ماه اول، به درآمدی بالغ بر ۶۰ میلیون دلار دست پیدا خواهد کرد. با اینکه این رقم بسیار پایین‌تر از رقمی است که بازی Pokemon GO توانست به دست بیاورد، فراموش نکنید که پوکمون گو به صورت هم‌زمان برای اندروید و iOS عرضه شد. جوست فن درونن، مدیر عامل سوپردیتا در اینباره گفت:

سال‌های سال بود که نینتندو برای ورود به بازار بازی‌های موبایل برنامه مدونی نداشت اما بالاخره با این بازی وارد بازار بازی‌های موبایل شد. زمانی بهتر از این برای ورود نینتندو به بازار بازی‌های موبایل ورود نداشت زیرا این کمپانی با یک مجموعه شناخته شده این کار را انجام داد. در ضمن، ناشران دیگر نیز منتظر می‌مانند تا ببینند فرمول پرداخت درون‌برنامه‌ای ۱۰ دلاری نینتندو کار می‌کند یا خیر که اگر پاسخ بله باشد، باید کم کم شاهد عرضه بازی‌های زیادی با این مدل باشیم.

نوستالژی نقش بسیار مهمی را در موفقیت این بازی ایفا خواهد کرد. یک نسل کامل از گیمرها بالاخره می‌توانند با شخصیت محبوب دوران کودکی خود برروی موبایل بازی کنند. دقیقا ۲ هفته مانده به تعطیلات سال نو!

از طرف دیگر، سرکان توتو، دیگر تحلیل‌گر بازی‌ّهای ویدیویی، پیش‌بینی کرده بود که سوپر ماریو ران به راحتی می‌تواند از مرز یک میلیارد دانلود عبور کند و این بازی می‌تواند به راحتی تبدیل به یکی از موفق‌ترین بازی‌های موبایل تاریخ شود. البته پیش از این مجموعه بازی‌های Angry Birds و Temple Run موفق شده بودند که این مرز را رد کنند اما بد نیست بدانید که آنها موفق شدند این کار را با انتشار چند بازی از مجموعه‌های خود به دست آورند. 

برای دانلود بازی Super Mario Run می‌توانید همین الان به صفحه رسمی بازی در اپ‌استور اپل مراجعه کنید.

دانلود بازی موبایل Super Mario Run


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده