مایکروسافت: رزولوشن 4K و HDR تازه کارشان را در گیمینگ آغاز کردهاند
وبسایت میجر نلسون بهتازگی پادکستی را پخش کرده که در آن آلبرت پنلو، مدیر محصول و برنامهریز ارشد مایکروسافت، دربارهی دو استاندارد گرافیکی که اخیراً به کنسولها راه پیدا کردهاند صحبت کرده است. در پادکست فوق، پنلو نخست از این بابت که پلیاستیشن 4 اسلیم و پلیاستیشن 4 پرو، برخلاف ایکسباکس وان S، از بلوریهای 4K پشتیبانی نمیکنند ابراز تعجب کرد و سپس به اظهارنظر دربارهی وضعیت رزولوشن 4K و قابلیت HDR در دنیای گیمینگ پرداخت. او خاطرنشان کرد که اکنون زمان مناسبی برای درخشش این دو ویژگی است؛ اما از طرفی آنها هنوز در ابتدای راهشان هستند. وی گفت:
مردم مرتبا در اینباره سؤال میکنند و میخواهم به آنها یادآوری کنم که: «ما هنوز در ابتدای راه هستیم.» با این حساب همهی ما، یعنی بازیها، بازیسازها و سازندگان تلویزیون، باید به آن عادت کنیم و دریابیم که مشتریان جویای چه هستند و چهچیزی پاسخگوی [نیاز آنها] است.
برنامهریز ارشد مایکروسافت در ادامه تأکید کرد که به تصویر کشیدن ویژگیهای مثبت 4K و HDR در بازیها و ویدیوها کار «واقعاً دشواری» است؛ چرا که مخاطبان باید از دستگاههای مناسب بهره بگیرند تا بتوانند امتیازهای آنها را درک کنند. او گفت:
زمانی که مخاطب، محتوا را با رزولوشن 4K یا با پشتیبانی از HDR تماشا نمیکند، نشان دادن اینکه 4K و HDR چه حالوهوایی دارند واقعاً دشوار است. [اما] ما چگونه میتوانیم در عین صداقت داشتن، برای [محصولی با] چنین قابلیتهایی بازاریابی کنیم؟ برای نشان دادن تفاوتها، شما ناچارید تا اندکی اغراق را چاشنی صحبتتان کنید؛ اما در عین حال میخواهید این کار را بهشکلی صادقانه انجام دهید. در نتیجه، حتی برای اینکه به مشتریان بگوییم که چگونه [این قابلیتها در بازیها] جلوهگر میشوند هم باید راهی طولانی را طی کنیم.
آلبرت پنلو همچنین گفت که خبرهای «بزرگی» در رابطه با بازیها و نرمافزارهای 4K سازگار با HDR برای طرفداران مایکروسافت در راه است. در حال حاضر، Forza Horizon 3 و Gears of War 4 جزو مطرحترین بازیهایی هستند که از HDR پشتیبانی میکنند.