نویسنده: میثم سبحانی
// چهار شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۲

برخی کارکنان استودیو کرایتک ۶ ماه است حقوق دریافت نکرده‌اند

منابع آگاه می‌گویند که استودیو کرایتک ۶ ماه است که به برخی کارکنان خود حقوق نداده است.

استودیو کرایتک، سازنده بازی‌های محبوبی همچون Crysis، Robinson: The Journey و نسخه اولیه Far Cry، از قرار معلوم نزدیک به ۶ ماه است که به برخی از پرسنل خود حقوقی پرداخت نکرده است. این اطلاعات از اظهارات کاربری به نام CrytekThrowaway در وب‌سایت ردیت، که ادعا می‌کند کارمند فعلی کمپانی کرایتک در دفتر مرکزی این شرکت در شهر فرانکفورت آلمان است، به بیرون درز کرده است. این منبع آگاه عنوان کرد:

مطمئن نیستم که این مشکل دقیقا از چه زمانی و از کجا شروع شد، چرا که این مسئله در گذشته هم چندین بار اتفاق افتاده بود، اما هیچ‌گاه اینقدر طول نکشیده بود. مدیریت، اطلاعات بیشتری را در این خصوص، در اختیار هیچ یک از پرسنل شاغل در این شعبه، قرار نداده است، و برای من مشخص نیست که آیا این اشخاص در این چند ماه حقوقی دریافت کرده‌اند یا خیر؟ یا حتی اطلاعاتی از جانب سرپرست آن‌ها، پیرامون زمان پرداخت دستمزدها، به آن‌ها داده می‌شود یا خیر؟

آخرین باری که این اتفاق افتاد، به ما گفته شد که این دفعه دیگه آخرین دفعه خواهد بود و دیگر اینچنین مشکلی رخ نخواهد داد، اما حال می‌بینید که دوباره این مشکل تکرار شده است. بسیاری از همکاران من از خارج از کشور برای کار به اینجا آمده‌اند و حتی نمی‌توانند کشور را ترک کنند، چرا که استطاعت مالی بازگشت به خانه را ندارند، به دلیل اینکه دستمزد ماهانه‌شان به مدت طولانی پرداخت نشده است.

پوستری که البته هنوز صحت آن به طور مستقل تایید نشده، توسط کارکنان ساخته شده، و بر روی آن نوشته شده است: «کارکنان از صحبت کردن هراس دارند.» البته گزارش‌ها حاکی از آن است که مدیران ارشد کمپانی به کارکنان خود اطمینان داده‌اند که دستمزدها به زودی پرداخت خواهند شد. به غیر از این، مدیران بالادستی ظاهرا در مقابل این مشکل سکوت اختیار کرده‌اند. کاربر CrytekThrowaway می‌گوید:

مدیران بالادستی از صحبت کردن با هر کدام از ما خودداری می‌کنند و مدیران میانی نیز پاسخی برای درخواست‌های ما ندارند. هرگز از ما عذرخواهی نشده است.

به نظر می‌رسد که این مشکل تنها به استودیو فرانکفورتِ کمپانی کرایتک محدود نباشد. کاربر CrytekThrowaway در ردیت نیز همین ادعا را دارد، او می‌گوید:

این مشکل، فقط اینجا، در آلمان وجود ندارد بلکه تا آنجا که من اطلاع دارم، این مسئله در تمام شعب ما در سرتاسر جهان وجود دارد.

به گزارش وب‌سایت LetsPlayVideoGames.COM، پرسنل شاغل در استودیو Crytek Black Sea، استودیوی بلغاری شرکت کرایتک نیز، برای سومین ماه متوالی بدون دریافت حقوق به کار خود ادامه می‌دهند. البته این استودیو ظاهرا برای فروش قرار گرفته است.

کرایتک مالک چندین استودیو در سرتاسر اروپا و آسیا است، این شرکت حتی قبلا در آمریکا نیز صاحب استودیویی بود، که پس از چندین دفعه تعدیل نیرو، نهایتا در سال ۲۰۱۴ بسته شد. در آن زمان گزارشی منتشر شد، که بسیاری از پرسنل استودیو آمریکایی کرایتک، پس از ماه‌ها عدم پرداخت دستمزد توسط شرکت، از کار خود استعفا داده‌ و تصمیم به ترک شرکت گرفته‌اند.

در همان اثناء، استودیوی انگلیسی شرکت کرایتک نیز همزمان با فروش حقوق مجموعه Homefront این شرکت به کمپانی دیپ سیلور، بسته شد. اکثر کارکنان استودیوی انگلیسی کرایتک، پس از تعطیلی استودیو، همچنان به کار بر روی بازی Homefront: The Revolution، ادامه دادند. اما این بار در استودیو تازه تاسیس شرکت دیپ سیلور به نام استودیو دمباستر، واقع در همان شهری که استودیو کرایتک انگلیسی در آن قرار داشت، یعنی شهر ناتینگهام، کار می‌کردند.

آخرین بازی شرکت کرایتک، نسخه واقعیت مجازی بازی Robinson: The Journey است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده