نویسنده: نادر امرایی
// دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

جدول فروش هفتگی انگلستان: Infinite Warfare دوباره صدر جدول را پس گرفت

در ۴۹ امین هفته سال میلادی، Call of Duty: Infinite Warfare توانست دوباره صدر جدول را از آن خود کند.

وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌های ویدیویی را بر عهده دارد، طبق معمول دوشنبه‌ها، جدول این هفته فروش انگلستان را منتشر کرد. در حالی که تنها سه هفته تا پایان سال جاری میلادی باقی است، در ۴۹ امین هفته سال ۲۰۱۶، بازی Call of Duty: Infinite Warfare توانست صدرنشین هفته قبل یعنی فیفا 17 را کنار بزند و بر صدر جدول تکیه کند. به نظر می‌رسد هدف نسخه جدید ندای وظیفه، صدرنشینی در هفته منتهی به کریسمس است. در دو سال گذشته، در هفته کریسمس، نسخه‌ای از بازی Call of Duty در صدر جدول بوده است.

جایگاه دوم و سوم جدول این هفته، در اختیار دو بازی الکترونیک آرتز قرار گرفت. فیفا 17 و Battlefield 1 به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. فیفا نسبت به هفته پیش یک پله سقوط و Battlefield 1 یک پله صعود را تجربه کرد. هفته پیش شاهد انتشار بازی مورد انتظار Final Fantasy XV بودیم که توانست کار خود را با قدرت در مکان دوم جدول آغاز کند. این بازی این هفته با دو پله سقوط مواجه شد و به مکان چهارم تنزل کرد. 

اولین بازی جدید این هفته،‌ بازی Dead Rising 4 بود. بازی انحصاری پلتفرم‌های مایکروسافت،‌ کار خود را در مکان پنجم آغاز کرد. نسخه قبلی این بازی یعنی Dead Rising 3 که به صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه شده بود، کار خود را در مکان هفتم آغاز کرده بود. Watch Dogs 2، یکی از بازی‌های جدید یوبیسافت، برای سومین هفته متوالی توانست جایگاه ششم خود را حفظ کند. این مسئله باعث شد که The Last Guardian، بازی انحصاری پلی‌استیشن 4 که بالاخره پس از سال‌ها انتظار هفته گذشته منتشر شد، به مکانی بهتر از هفتم رضایت ندهد.

Pokemon Sun، بازی جدید مجموعه پوکمون که برای کنسول دستی نینتندو 3DS عرضه شده بود، نسبت به هفته گذشته با یک پله صعود مواجه شد و در مکان هشتم قرار گرفت. نسخه دیگر بازی یعنی Pokemon Moon اما دو پله سقوط کرد و در جایگاه دهم قرار گرفت. بین دو بازی جدید پوکمون و در مکان نهم، بازی The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition قرار گرفت که توانست در این هفته دوباره وارد جدول فروش هفتگی شود.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۱۰ دسامبر (۲۰ آذر) مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۳
Call of Duty: Infinite Warfare
بازپس‌گیری صدر جدول 

۲

۱
FIFA 17
سقوطی یک پله‌ای

۳

۴

Battlefield 1
-

۴

۲
Final Fantasy XV
-

۵

-
Dead Rising 4
هفته اول انتشار

۶

۶
Watch Dogs 2
حفظ مکان ششم برای سومین هفته متوالی

۷

-
The Last Guardian
هفته اول انتشار

۸

۹
Pokemon Sun
-

۹

۱۱
The Elder Scrolls V: Skyrim Special Edition
ورود دوباره به جدول

۱۰

۸
Pokemon Moon
-

نگاهی بر بازی‌های منتشر شده این هفته:

Dead Rising 4

بازی Dead Rising 4، یک بازی جهان باز در سبک تلاش برای بقا ترسناک است که توسط شعبه ونکوور کپکام ساخته شده و مایکروسافت وظیفه انتشار آن را بر عهده داشته است. قسمت چهارم Dead Rising در جریان کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 2016 معرفی شد و در آن شاهد هستیم که فرانک وست به عنوان شخصیت اصلی بازی بازگشته است.

بازی در زمان کریسمس و در شهر ویلامت کلرادو جریان دارد. Dead Rising 4 در تاریخ ۱۶ آذر برای ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه شد.

the last guardian

The Last Guardian

سال ۲۰۰۷ بود که Team ICO کار خود را برروی بازی بلندپروازانه The Last Guardian آغاز کرد. بازی‌ای که ابتدا قرار بود برای کنسول پلی‌استیشن 3 عرضه شود اما با تاخیرهای بسیار زیادی روبه‌رو شد و ۹ سال پس از اینکه کار ساخت بازی آغاز شده بود، بالاخره The Last Guardian برای کنسول پلی‌استیشن 4 عرضه شد. 

در این بازی که توسط استودیوی سازنده بازی‌های دوران‌‌سازی مانند ICO و Shadow of the Colossus ساخته شده است، شما کنترل پسر جوانی را بر عهده می‌گیرید که باید با موجودی نیمه پرنده - نیمه پستاندار به نام تریکو دوست شود و با کمک تریکو از موانع بازی عبور کند.


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده