نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

جدول فروش هفتگی انگلستان: صدرنشینی مجدد فیفا ۱۷ با وجود فروش عالی Final Fantasy XV

علی‌رغم شروع طوفانی Final Fantasy XV، فیفا 17 این هفته هم توانست در صدر جدول فروش انگلستان قرار بگیرد.

وب‌سایت چارت ترک که وظیفه انتشار آمار فروش بازی‌های ویدیویی را بر عهده دارد، طبق معمول دوشنبه‌ها، جدول این هفته فروش انگلستان را منتشر کرد. بر این اساس بازی فیفا ۱۷، جدید‌ترین شبیه‌ساز فوتبالی الکترونیک آرتز، توانست مانند هفته گذشته صدر جدول را تصاحب کند. این در حالی است که بازی Final Fantasy XV که این هفته عرضه شد، با اینکه نتوانست در رتبه اول قرار بگیرد، ولی فروش فوق‌العاده‌ای را تجربه کرد و تبدیل به دومین فاینال فانتزی پرفروش در هفته اول عرضه شد. بد نیست بدانید که نسخه سال ۲۰۱۰ این سری یعنی Final Fantasy XIII، کماکان بهترین فروش را در هفته اول عرضه در بین بازی‌های مجموعه تجربه کرده است.

صدرنشینی فیفا ۱۷ و قرار گرفتن فاینال فانتزی ۱۵ در رتبه دوم، بدین معنی است که Call of Duty: Infinite Warfare، با یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته، در جایگاه سوم قرار گرفته است. رتبه چهارم جدول هم در اختیار یک شوتر دیگر یعنی Battlefield 1، ساخته استودیو دایس است که نسبت به هفته گذشته، یک پله صعود داشته است و رتبه پنجم را هم بازی Forza Horizon 3 تصاحب کرده است که هفته پیش در جایگاه هفتم قرار داشت.

اما جایگاه ششم جدول بدون تغییر باقی مانده و Watch Dogs 2، بازی جهان‌باز یوبیسافت، در این رتبه دیده می‌شود. در حالی که چند روز پیش در جریان رویداد PlayStation Experience 2016 یک نسخه مستقل جدید از سری Uncharted معرفی شد، نسخه چهارم این مجموعه این هفته موفق شده فروش خوبی را تجربه کند و با یک پله صعود نسبت به هفته گذشته، در جایگاه هفتم جدول فروش هفتگی انگلستان قرار گرفته است.

در رتبه‌های هشتم و نهم، بازی‌هایی قرار دارند که این هفته افت فروش و سقوط نسبتا شدیدی را تجربه کردند؛ با اینکه پوکمون‌ها هنوز هم محبوبیت خاصی در بین گیمر‌ها دارند، ولی Pokemoon Moon و Pokoemoon Sun به ترتیب چهار و ۶ پله در جدول فروش هفتگی سقوط داشته‌اند و در رتبه‌های هشتم و نهم قرار گرفته‌اند.

رتبه دهم جدول فروش این هفته هم در اختیار بازی Minecraft: Xbox Edition است که موفق شده دوباره به جمع ۱۰ بازی پرفروش هفته وارد شد. همچنین نکته جالب خروج بازی GTA V از لیست ۱۰ بازی برتر است و اثر جهان‌باز راک‌استار گیمز، این هفته جایگاه دوازدهم را به خود اختصاص داده است.

در ادامه می‌توانید جدول ۱۰ بازی پرفروش انگلستان را در هفته منتهی به ۳ دسامبر (۱۳ آذر) مشاهده کنید:

رتبه‌ی فعلی
رتبه‌ی قبلی
نام بازی
نکته‌ی قابل ذکر

۱

۱
FIFA 17
قرار گرفتن در صدر جدول برای دومین هفته متوالی

۲

-
Final Fantasy XV
هفته اول انتشار

۳

۲
Call of Duty: Infinite Warfare
سقوط یک پله‌ای

۴

۵
Battlefield 1
صعود یک پله‌ای

۵

۷
Forza Horizon 3
صعود دو پله‌ای

۶

۶
Watch Dogs 2
-

۷

۸
Uncharted 4
صعود یک پله‌ای

۸

۴
Pokemon Moon
سقوط چهار پله‌ای

۹

۳
Pokemon Sun
سقوط ۶ پله‌ای

۱۰

۱۳
Minecraft: Xbox Edition
ورود دوباره به جدول

نگاهی بر بازی‌های منتشر شده این هفته:

Final Fantasy XV

Final Fantasy XV

جدید‌ترین نسخه از سری محبوب فاینال فانتزی، بالاخره در تاریخ ۹ آذر برای ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن 4 عرضه شد. این بازی نقش آفرینی اولین بار در جریان رویداد E3 2006، با نام Fantasy Versus XIII معرفی شده بود که پس از آن یک سکوت خبری کامل در مورد آن حاکم شد تا اینکه بالاخره در سال ۲۰۱۳ و رویداد E3، اسکوئر انیکس اعلام کرد که نام بازی را به Final Fantasy XV تغییر داده است.

ولی علی‌رغم این موضوع بازهم عرضه بازی سه سال طول کشید و در طی این مدت چندین بار شاهد تاخیر خوردن بازی بودیم. ولی با اینکه طرفداران ۱۰ سال منتظر عرضه این بازی بودند، فاینال فانتزی ۱۵ در نهایت توانست به یک اثر خیلی خوب تبدیل شود و هم نمره‌های بسیار خوبی کسب و هم اینکه فروش خیلی خوبی داشت و توانست این هفته در جایگاه دوم پرفروش‌ترین بازی‌های هفتگی انگلستان قرار بگیرد.

نظر شما در مورد جدول فروش این هفته چیست؟


منبع Chart Track
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده