الکترونیک آرتز: کنسول های میان نسلی هزینه تحقیق و توسعه بازی ها را افزایش نمیدهند
کریس اوندن، معاون روابط سرمایهگذاری الکترونیک آرتز، دربارهی چشمانداز ناشران بر پلیاستیشن 4 پرو و ایکسباکس وان اسکورپیو و تأثیرشان بر بازاریابی، میزان هزینه تحقیقات و توسعه بازیها صحبتهایی را ارایه کرد.
کریس اوندن گفت که یکی از کارهای کلیدی الکترونیک آرتز که اخیراً به انجام آن پرداختهاند، عدم توجه به یک پلتفرم خاص بوده که شامل فناوری و بازاریابی آنها نیز شده است. این شرکت میخواهد با استفاده از برقراری ارتباط مستمر با بازیکنها و همچنین بهرهگیری از یک موتور گرافیکی (فراستبایت) که از منظر تکنولوژی، مستقل از هر پتلفرم خاصی است و میتواند در همهی کنسولها عملکرد خوبی داشته باشد، همراه با مشتریان و کاربرهای خود از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر حرکت کند. اوندن در دفاع از پلیاستیشن 4 پرو و ایکسباکس اسکورپیو گفت:
شما میتوانید با درخواست از برای ساخت یک سیپییو و جیپییو بهتر، سختافزار کنسولها را افزایش دهید. ولی برنامهنویسی و چگونگی ساخت بازیها خیلی تغییر نمیکند؛ زیرا کارآیی و ماهیت سختافزار تغییر نکرده و تنها سریعتر شده است. کاری که [تولیدکنندگان] برای پلیاستیشن 4 پرو و ایکسباکس اسکورپیو انجام میدهند، پیادهسازی همان نرمافزارها و سیستم عامل است؛ بنابراین هزینهی تحقیقات و توسعه [بازیها] تغییری نمیکند. کیفیت Asset یا مدلهایی که انتخاب میکنید [به خاطر افزایش سختافزارها] به آرامی و برای همیشه به مرور زمان بهتر میشوند. گونهای که چرخ توسعهی بازیها عمل میکند این است که شما همیشه برای پلتفرمی که بهترین کارایی را داراست [بازی] تولید کنید که بهطور کلی یک پیسی مدل بالا است و در مقایسی کوچکتر برای پلتفرمهایی که آنها را حمایت میکنید مورد استفاده قرار خواهد گرفت. اما این یک چالش نیست و بر هزینهی تحقیقات و توسعه تأثیر چشمگیری ندارد؛ زیرا در کاری که انجام میدهیم چالشی قرار نمیدهد.
بهنظر میرسد که الکتروینک آرتز از جمله ناشرهایی هست که نسبت به کنسولهای میاننسلی بسیار خوشبین است. چندی پیش بلیک یورگنسن، رئیس امور مالی الکترونیک آرتز، در رویداد UBS Global Technology، دیدگاه مثبت خود را نسبت به این کنسولها ابراز کرد و گفت: «عالی برای این صنعت، عالی برای مایکروسافت و سونی، عالی برای هزینههای نرمافزاری و عالی برای مشتریان.»