نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۳۳

توضیحات مدیر مالی EA در مورد پلی استیشن 4 پرو و ایکس باکس اسکورپیو

مدیر مالی الکترونیک آرتز اخیرا توضیحات جدیدی پیرامون کنسول‌های میان‌نسلی سونی و مایکروسافت ارائه کرده است.

در جریان رویداد UBS Global Technology که اخیرا در سن فرانسیسکو برگزار شد، بلیک یورگنسن، مدیر مالی الکترونیک آرتز، توضیحاتی در مورد کنسول‌های میان‌نسلی ایکس‌باکس اسکورپیو و پلی‌استیشن 4 پرو ارائه کرده است. وی گفت که دوران نسل‌های کنسولی که در آن‌ها یک کاربر کنسولی را خریداری می‌کرد و می‌توانست به مدت پنج تا هفت سال از آن استفاده کند، به سر آمده است. به همین دلیل هم مایکروسافت و سونی نیز به این نتیجه رسیده‌اند که بهترین اقدام، این است که کاری کنند که همه دستگاه‌هایشان قابلیت اجرای بازی‌ها و پشتیبانی از لوازم جانبی یکدیگر را داشته باشند و فقط از نظر قدرت با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

یورگنسن همچنین این تغییرات را به سود صنعت بازیسازی می‌داند:

به نظر من این کنسول‌های میان‌نسلی و این سبک از عرضه کنسول‌ها، هم به نفع بخش سخت‌افزاری و هم به نفع بخش نرم‌افزاری صعنت گیم است. چرا که کاربران دستگاه‌های قوی‌تر را با فاصله زمانی کم‌تر دریافت کرده و از کیفیت آن‌ها لذت خواهند برد و در عین حال با خرید کنسول جدید، ترس از دست دادن بازی‌ها و لوازم جانبی قدیمی خود را نخواهند داشت.

مدیر مالی EA در ادامه هم اشاره کرد که این روند، به نفع ناشران نیز خواهد بود؛ چرا که آن‌ها معمولا در زمان تغییر نسل کنسول‌ها با مشکلات زیادی روبرو می‌شدند که این مشکلات از بین خواهند رفت. وی همچنین به روند کاری الکترونیک آرتز نیز اشاره کرده که تصمیم گرفته است در تمامی بازی‌هایش از موتور فراست‌بایت استفاده کند و به لطف آن، با اعمال تغییراتی جزئی، می‌تواند بازی‌ها را با گرافیک بهتری برای کنسول‌های قدرتمند‌تر عرضه کند و دیگر نیازی به تغییر کامل موتور بازیسازی ندارد.

یورگنسن در بخش پایانی صحبت‌های خود نیز اعلام کرد که EA در هنگام ساخت بازی‌ها، معمولا قوی‌ترین سخت‌افزار موجود در بازار را که همان پی‌سی‌های گران‌قیمت گیمینگ هستند، در نظر می‌گیرد و سپس بازی را برای کنسول‌های ضعیف‌تر هم بهینه می‌کند. در نتیجه هرچه کنسول‌ها ساختاری شبیه به پی‌سی‌ها داشته باشند، کار این کمپانی هم در توسعه بازی‌هایش راحت‌تر خواهد شد.

نظر شما در مورد صحبت‌های یورگنسن چیست؟


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده