نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۳

بررسی Oculus Touch از دید وب‌ سایت های معتبر دنیا

کنترلر‌های مخصوص هدست آکیولس ریفت امروز (۱۶ آذر) با نام آکیولس تاچ عرضه شدند و حال مروری بر بررسی آن‌ها از سایت‌های معتبر خواهیم داشت.

در حالی که قرار بود کنترلر‌های مخصوص هدست آکیولس ریفت یعنی آکیولس تاچ همزمان با این هدست واقعیت مجازی عرضه شوند، کمپانی Oculus چندی مانده به عرضه‌ی هدست اعلام کرد که این کنترلر‌ها هنوز به صورت کامل توسعه پیدا نکرده‌اند و به همین دلیل هم با تاخیر عرضه خواهند شد تا دقت بیش‌تری را ارائه کنند. حال امروز، ۱۶ آذر، این کنترلر‌ها با قیمت ۲۰۰ دلاری عرضه شده‌اند و سایت‌های معتبر فناوری و بازی دنیا هم اقدام به بررسی آن‌ها کرده‌اند که در ادامه مروری بر این بررسی‌ها خواهیم داشت:

آکیولس تاچ (Oculus Touch)

  • سازنده: کمپانی آکیولس
  • تاریخ عرضه: ۱۶ آذر
  • قیمت: ۲۰۰ دلار

Oculus Touch

ورج (The Verge)

در حالی که فعلا در اولین نسل از هدست‌های واقعیت مجازی هستیم و این محصولات بیشتر حس و حال یک نمونه آزمایشی را منتقل می‌کنند، آکیولس تاچ قطعا موفق نخواهد شد که مشکلات هدست ریفت مثل سنگین بودن یا داشتن سیم‌های بسیار زیاد را رفع کند. با این حال این کنترلر برای به تکامل رسیدن هدست لازم بود و باید گفت که این وظیفه را هم به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد. با اینکه با احتساب قیمت تاچ، هزینه پرداختی برای پکیج کامل هدست آکیولس ریفت با HTC Vive برابر و از پلی‌استیشن VR یا هدست‌هایی که مایکروسافت قرار است بسازد، بسیار گران‌تر می‌شود، ولی با این کنترلر‌ها محصول کمپانی آکیولس دیگر ناقص نیست و نهایت پتانسیلی را که دارد ارائه می‌دهد.

وایرد (Wired)

واقعیت مجازی فقط قرار نیست در مورد هدستی باشد که روی سرتان قرار می‌گیرد و شما را به دنیای مجازی می‌برد. بلکه هرچه اعضای بیش‌تری از بدنتان در این دنیا شبیه‌سازی شود، حس واقعی‌تر و بهتری خواهید داشت. آکیولس تاچ یک قدم رو به جلو در تجربه واقعیت مجازی است که باعث خواهد شد حس کنید که واقعا در آن دنیای مجازی حضور دارید و می‌توانید با دست‌هایتان با محیط تعامل داشته باشید. همچنین این کنترلر‌ها در حال حاضر بهترین شیوه کنترل در بازی‌های واقعیت مجازی را ارائه می‌کنند.

پالیگان (Polygon)

اگر هدست ریفت دارید، لحظه‌ای در خرید کنترلر‌های تاچ شک نکنید. این کنترلر‌ها هدست کمپانی آکیولس را به محصولی کامل تبدیل می‌کنند که اگر مشکلی با سیم‌های بلند نداشته باشید، می‌توانید لذت خوبی از تجربه استفاده از آن ببرید. همچنین سنسور‌های جدید این هدست که تنظیم آن‌ها هم آسان است، باعث شده‌اند تا از حیث عملکرد هم در برابر هدست وایو ضعفی نداشته باشد و علاوه بر آن شما با خرید ریفت، به مجموعه‌ای تقریبا جامع از بازی‌ها و نرم‌افزار‌های مختلف دسترسی خواهید داشت. در مجموع اگر تا به حال برای خرید هدست آکیولس ریفت اقدام نکرده‌اید، الان و با عرضه تاچ که کنترل خوبی را برای‌تان در بازی‌ها به ارمغان می‌آورد، بهترین زمان برای انجام این خرید است.

گیم‌اسپات (GameSpot)

تاچ با قیمت ۲۰۰ دلاری‌اش به هیچ وجه ارزان نیست. با این حال این کنترلر قادر است دستان شما را در دنیای واقعیت مجازی شبیه‌سازی کند و این حس را به شما القا کند که انگار واقعا در آن دنیای مجازی حضور دارید و می‌توانید با آیتم‌های مختلف تعامل داشته باشید. این کنترلر‌ها همچنین باعث می‌شوند تا کمی فعالیت فیزیکی بیش‌تری در حین انجام بازی‌ها داشته باشید و در مجموع حسی را تجربه کنید که گیم‌پد‌های معمولی قادر نیستند آن را به ارمغان بیاورند.

آکیولس تاچ بی‌نقص نیست؛ ولی در صورتی که هدست ریفت را خریداری کرده‌اید، حتما خرید این کنترلر‌ها را هم پیشنهاد می‌کنم. مگر اینکه مخالف شبیه‌سازی دستان‌تان در دنیای بازی و البته فعالیت فیزیکی باشید! تاچ قطعه گمشده پازل آکیولس بود که با عرضه آن، ریفت به محصولی کامل تبدیل شده است.

انگجت (Engadget)

هدف آکیولس عرضه یک سری کنترلر حرکتی برای هدست‌اش بود و می‌توان گفت که تاچ بهترین محصولی بود که این کمپانی می‌توانست برای این منظور عرضه کند. آکیولس همچنین با عرضه تاچ ثابت کرد که می‌تواند در زمینه ساخت کنترلر‌های خوش‌دست بسیار موفق باشد! اگر پیش از این ریفت را خریداری کرده‌اید، در خرید تاچ شک نکنید چرا که باعث خواهد شد تجربه بهتری داشته باشید. اگر هم در خرید هدست‌های واقعیت مجازی مردد هستید، عرضه تاچ ثابت می‌کند که کمپانی‌ها به این زودی‌ها قرار نیست بی‌خیال واقعیت مجازی شوند و برنامه‌های زیادی برای آینده و تکامل آن دارند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده