// پنجشنبه, ۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۲

Final Fantasy XV سریعترین فروش را در این مجموعه داشته است

طبق اعلام اسکوئر انیکس بازی فاینال فانتزی ۱۵ که بعد از یک فرایند طولانی ساخت در این ماه عرضه شد توانسته در طی دو روز بیش از ۵ میلیون نسخه فروش داشته باشد!

به نظر می‌رسد بازی Final Fantasy XV یک شروع بسیار عالی داشته است. اسکوئر انیکس در طی یک مصاحبه اعلام کرده این بازی نقش آفرینی که بعد از سپری کردن یک دوره ۱۰ ساله ساخت در نهایت در تاریخ ۹ آذر برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان عرضه شد نه تنها رکورددار سریعترین فروش در تاریخ این مجموعه بوده بلکه تنها در طی دو روز توانسته بیش از ۵ میلیون نسخه فروش داشته باشد! (این فروش شامل نسخه‌های فیزیکی و دیجیتالی بازی بوده است)

این برای اولین بار است که یک بازی در تاریخ این مجموعه به صورت جهانی در یک روز منتشر می‌شود و طبق اعلام فامیتسو علاوه بر موارد بالا فاینال فانتزی ۱۵ توانسته رکورد فروش دیجیتالی در ژاپن را نیز بشکند. اوایل امسال بود که کارگردان این بازی، هاجیمه تاباتا، اشاره کرد که اگر فاینال فانتزی ۱۵ بیش از ۱۰میلیون نسخه بفروشد آنگاه به یک موفقیت مالی دست پیدا می‌کنیم البته کمی بعد او در خصوص این صحبت‌های خود شفاف سازی نموده و اعلام کرد که فروش ۱۰میلیونی هدف شخصی استودیو برای این بازی است و این به آن معنا نیست که این مقدار فروش به معنای سودآور بودن آن باشد! 

یک نگاه کوتاه به فرایند ساخت فاینال فانتزی ۱۵ نشان می‌دهد که چه پستی‌ها و بلندی‌هایی را طی کرده تا به دست گیمران برسد. این بازی برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ با نام Fantasy Versus XIII معرفی شد و بعد از ۷ سال سکوت کامل در جریان E3 2013 به Final Fantasy XV تغییر نام داد و بعد از تاخیرهای متداول در نهایت در تاریخ ۹ آذر عرضه شد.


منبع Game Spot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده