نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۸ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۲

آپدیت عظیم No Man's Sky قابلیت ساخت پایگاه را به بازی اضافه کرد

استودیو هلو گیمز آپدیت عظیم بازی No Man's Sky را با نام Foundation Update عرضه کرد.

چند روز پیش بود که هلو گیمز، سازنده بازی No Man's Sky، پس از سکوتی تقریبا دو ماهه اعلام کرد که یک آپدیت بزرگ با نام Foundation Update آماده کرده است و حال این بروزرسانی عرضه شده است. این آپدیت حجیم هم تغییرات زیادی در بازی حاصل می‌کند و هم اینکه طبق اعلام سازندگان، آغازگر عرضه آپدیت‌های رایگان بیشتر برای این بازی است که باعث خواهند شد این اثر بیشتر به آن چیزی که بیش از عرضه وعده داده شده بود، نزدیک و شبیه شود.

پس از اینکه آپدیت جدید بازی را نصب کنید، امکان انتخاب از بین سه حالت را خواهید داشت که به شرح زیر هستند:

  • Normal Mode: همان حالت اصلی بازی که پیش از این هم قابل تجربه بود
  • Creative Mode: به بازیکنان اجازه می‌دهد بدون هیچ محدودیتی در دنیای بازی گردش کرده و اقدام به ساختن پایگاه کنند
  • Survival Mode: حالت بقا که تغییرات زیادی در بازی حاصل کرده و آن را بیش از پیش سخت‌تر می‌کند

اما قابلیت دیگر و بسیار مهمی که این آپدیت به بازی اضافه می‌کند، امکان ساخت پایگاه است. به این صورت که گیمر‌ها می‌توانند با استفاده از آیتم‌هایی که در اختیارشان قرار داده می‌شود اقدام به ساخت پایگاه دلخواه خود کنند. البته برای این کار باید منابع را در طول ماجراجوی‌هایتان در سیاره‌های مختلف بازی به دست بیاورید. سازنده بازی ویژگی‌های این بخش را به شرح زیر توضیح داده است:

  • می‌توانید موجودات فضایی مختلفی را به پایگاه خودتان آورده و از آن‌ها در زمینه‌هایی چون کشاورزی، مهندسی، ساخت اسلحه و موارد دیگر استفاده کنید.
  • می‌توانید با استفاده از Terminus Teleporter‌ها هر زمان که خواستید از پایگاه خودتان به ایستگاه‌های فضایی تلپورت کنید.
  • می‌توانید انبار‌های پایگاه خودتان را گسترش بدهید تا بتوانید منابع بیش‌تری را ذخیره کنید.
  • هر زمان که مکان و سیاره زیباتری برای احداث پایگاه پیدا کردید، می‌توانید مقر فعلی‌تان را کاملا خراب کرده و تمامی منابعی را که برای ساخت آن استفاده کرده‌اید، دوباره به دست بیاورید و بتوانید در محل جدید پایگاه دیگری احداث کنید.

آپدیت جدید بازی همچنین سیستم کشاورزی را به بازی اضافه می‌کند و انواع جدیدی از منابع را نیز در بازی شاهد خواهید بود. به‌علاوه با استفاده از سفینه‌های جدیدی که قابل شخصی‌سازی هم هستند، می‌توانید منابع را بین سیاره‌ها انتقال بدهید. در تریلر زیر می‌توانید بیشتر با آپدیت جدید بازی آشنا شوید:

تغییرات ظاهری، یکی دیگر از ویژگی‌های این آپدیت هستند و برای مثال قابلیت موشن بلور به No Man's Sky اضافه شده تا حس حرکت با سرعت بالا بهتر به گیمر‌ها منتقل شود. همچنین قابلیت Anti Aliasing موقتی نیز به بازی اضافه شده است که باعث صاف‌تر شدن لبه‌های اجسام می‌شود. تمامی این قابلیت‌ها را از طریق منو می‌توانید فعال یا غیرفعال کنید. عکس‌های زیر تغییراتی را که این افکت‌های گرافیکی اعمال می‌کنند به وضوح نشان می‌دهند:

هلو گیمز همزمان با انتشار این آپدیت متنی نیز در توییتر خود منتشر و اعلام کرده که طی ماه‌های اخیر روز‌های سختی را پشت سر گذاشته است.

No Man's Sky با ایده‌های بسیار بلندپروازانه‌ای معرفی و عرضه شد ولی محصول نهایی فاصله نسبتا زیادی با وعده‌های سازندگان داشت. این بازی در نقد زومجی هم نمره ۷/۵ را دریافت کرد و محسن وزیری در خلاصه بررسی خود نوشت:

برای یک بازی که قرار بود انقلابی در دنیای بازی‌های رایانه‌ای باشد، No Man's Sky ناامیدتان می‌کند چون نه می‌تواند یک بازی بسیار سرگرم‌کننده باشد و نه دنیای عظیمش نقش چندانی در راستای موفقیت آن بازی می‌کند. اما یک تجربه‌ی منحصر به فرد است چون مشابه‌اش قبلاً نبوده و حضورش مفید است چون می‌تواند الهام‌دهنده‌ی بازی‌های بعد از خود باشد. پرسه زدن در سیاره‌های بی‌شمار کهکشان، جستجو برای منابع مورد نیاز و پرواز در فضای بی‌کران برای چند ساعت لذت‌بخش است و بعد تبدیل به یک چرخه‌ی تکرار‌شونده می‌شود. No Man's Sky از آن بازی‌هایی است که نه می‌توان آن را توصیه کرد و نه دورش خط کشید، باید خودتان تجربه‌اش کنید تا خودش را نشان دهد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده