مدیر ارشد یوبیسافت از مشکلات روایتهای داستانی خطی میگوید
سرج هاسکوئت، یکی از مدیران ارشد یوبیسافت، اخیرا از مشکلات روایتهای داستانی خطی گفته است.
تبلیغات
یوبیسافت اخیرا با عرضه بازی Watch Dogs 2 سعی کرده تا به جای ارائه یک داستان خطی و معمولی، کاری کند که گیمرها نقش بسزایی در وقایع بازی داشته باشند و این امر هم استقبال خوب منتقدین و گیمرها را در پی داشته است. حال سرج هاسکوئت، مدیر ارشد بخش خلاقیت یوبیسافت، اعلام کرده که هدف کمپانی فرانسوی این است که از روایتهای خطی فاصله گرفته و به گیمرها آزادی عمل بیشتری بدهد.
هاسکوئت در این مورد گفت:
یکی از مشکلات روایتهای خطی استفاده بیش از حد از میان پردهها است. در جریان این صحنههای سینمایی گیمر هیچ نقشی در بازی ندارد و بر خلاف میل باطنیاش باید این صحنهها را تماشا کند. این چیزی نیست که ما دوست داشته باشیم. بلکه ما ترجیح میدهیم دهها یا هزاران داستان در بازی داشته باشیم که هر گیمر بنا به علاقه خود یکی از آنها را برای خودش روایت کند و از آن لذت ببرد. هدف اصلی ما در خلق بازیها، ارائه جهانی است که گیمر میتواند از آن هر طور که دوست داشت لذت ببرد. برای مثال اگر یک بازی در سن فرانسیسکو جریان دارد، ما دوست داریم گیمرها بتوانند در این بازی قایقسواری کرده یا سوار هلیکوپتر و ماشین شوند. همچنین در این شهر باید افراد زیادی حضور داشته باشند که دیدنشان و صحبت کردن با آنها جذاب باشد. از همه مهمتر اینکه هر گیمر باید بتواند به سبکی که دوست داشت بازی کند؛ خواه یک فرد خشن باشد که کشت و کشتار را ترجیح میدهد یا فردی که دوست دارد از طریق مخفیکاری و هک کردن بازی کند.
نظر شما در مورد صحبتهای هاسکوئت چیست؟
داغترین مطالب روز