نویسنده: نادر امرایی
// شنبه, ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۲

اجرا شدن کند تر برخی از بازی ها برروی پلی استیشن 4 پرو نسبت به پلی استیشن 4

به نظر می‌رسد برخی از بازی‌های برروی پلی‌استیشن 4 پرو نسبت به پلی‌استیشن 4، کندتر اجرا می‌شوند!

کنسول پلی‌استیشن 4 پرو به تازگی عرضه شد و یک کنسول قدرتمندتر نسبت به پلی‌استیشن 4 است. این قدرت اضافه به بازی‌ها اجازه می‌دهد که بهتر و با گرافیک بالاتری برروی این کنسول اجرا شوند. اما به نظر می‌رسد که این مسئله در مورد برخی از بازی‌ها صدق نمی‌کند. اخیرا گزارشی منتشر شده که برخی از بازی‌ها، در هنگام اجرا برروی پلی‌استیشن 4 پرو، با نرخ فریم کمتری نسبت به پلی‌استیشن 4 اجرا می‌شوند.

این گزارش را وب‌سایت دیجیتال فاوندری اعلام کرد. بر طبق اعلام این وب‌سایت این مسئله فقط در مورد تعدادی از بازی‌ها صدق می‌کند. با این حال چنین اتفاقی برای کنسولی که از پلی‌استیشن 4 قدرتمندتر است، خیلی خوشایند نیست. نکته نه چندان خوب این است که بازی‌هایی که از مشکل عملکرد برروی پلی‌استیشن 4 پرو رنج می‌برند، بازی‌های اسم و رسم داری مانند The Last of Us Remastered و Skyrim: Special Edition در کنار بازی کوچکی مانند Mantis Burn Racing هستند.

در مورد The Last of Us، اگر شما انتخاب کنید که با رزولوشن ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ و با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه بازی را اجرا کنید، بازی دچار افت فریم خواهد شد. البته بازی با فعال بودن قابلیت HDR، فوق‌العاده به نظر می‌رسد اما شما نمی‌توانید انتظار داشته باشید که بازی به صورت مداوم با ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا شود. مشکل اصلی اما برای کسانی رخ می‌دهد که بازی را برروی نمایشگرهای Full HD و با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ اجرا می‌کنند. در این حالت کنسول جدید سونی برای اینکه Anti Aliasing را بهبود ببخشد، آن را در رزولوشن بالاتری اجرا کرده و سپس به 1080p داون‌اسکیل می‌کند که این مساله باعث افت فریم می‌شود.

بازی دیگری که از ویژگی‌های پلی‌استیشن 4 پرو پشتیبانی می‌کند، Skyrim است که باز هم برروی نمایشگرهای 4K به غیر از افت فریم، مشکل زیادی ندارد و مشکل اصلی برروی نمایشگرهای Full HD است. این بازی برروی این نمایشگرها، عملکرد بدتری نسبت به پلی‌استیشن 4 معمولی دارد.

بازی Deus Ex: Mankind Divided نیز، در بعضی مواقع بسیار بهتر برروی کنسول جدید سونی اجرا می‌شود و در بعضی مواقع نیز نرخ فریم آن به ۲۰ فریم بر ثانیه می‌رسد.

کنسول جدید پلی‌استیشن 4 پرو به تازگی و با قیمت ۴۰۰ دلار عرضه شده است و شما می‌توانید ویدیو جعبه‌گشایی این کنسول را در زومجی مشاهده کنید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده