نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲

بهبود عملکرد مالی سگا به لطف فروش خوب بازی ها

فروش خوب بازی‌های کمپانی سگا باعث بهبود عملکرد مالی آن‌ها شده است.

کمپانی ژاپنی سگا گزارش عملکرد مالی ۶ ماهه اخیر خود تا تاریخ ۳۰ سپتامبر (۹ مهر) را منتشر کرده که بر اساس آن، درآمد و سود عملیاتی این کمپانی بهبود داشته است. مجموع فروش این کمپانی در بازه ۶ ماه، ۱/۶ میلیارد دلار بوده است که ۹ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است. همچنین سود عملیاتی آن‌ها هم ۱۴۸ میلیون دلار بوده که در مقایسه با رقم ۵۵ میلیون دلاری بازه مشابه در سال گذشته، رشد فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد.

سگا در ادامه به عملکرد بازی‌های خود اشاره کرد که بر این اساس، تعداد کاربران بازی Phantasy Star Online 2 در ژاپن از مرز ۴/۵ میلیون نفر عبور کرده و کماکان هم روند رو به رشدی دارد. همچنین بازی‌های موبایل این کمپانی از جمله Puyopuyo!! Quest، Chain Chronicle - Kizuna no Shintairiku و Hortensia Saga نیز عملکرد موفقی داشته‌اند. سگا در این بازه ۴/۵ میلیون نسخه بازی فروخته است که البته اعلام نشد که هر بازی به صورت مجزا چقدر فروش داشته است. با این حال سگا گفته که Persona 5 تاثیر بسزایی در رشد فروش این کمپانی داشته و فروشی عالی تجربه کرده است.

عملکرد موفق مالی باعث شده تا سگا امیدواری بیش‌تری برای سال آینده داشته باشد و آن‌ها اعلام کرده‌اند که به لطف کنسول‌ها و البته عرضه بازی‌های پی‌سی، سگا قادر خواهد بود در آینده عملکرد بهتری نیز داشته باشد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده