نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۳

الکترونیک آرتز گزارش مالی خود را منتشر کرد

الکترونیک آرتز گزارش مالی خود را در سه ماهه جولای تا سپتامبر منتشر کرد.

کمپانی الکترونیک آرتز گزارشی از عملکرد مالی خود بین ماه‌های جولای تا سپتامبر (تیر تا مهر) را منتشر کرد. اندرو ویلسون، مدیرعامل این کمپانی، این سه ماهه را بسیار عالی توصیف کرده و گفته است که فروش عالی بازی بتلفیلد 1 نقش پررنگی در موفقیت مالی EA داشته است. طبق اعلام ویلسون، تعداد کاربران این بازی در هفته اول انتشار تقریبا دو برابر تعداد کاربران Battlefield 4 بوده است. وی همچنین اعلام کرد که تعداد کاربران این بازی روند رو به رشد سریعی را تجربه می‌کنند. البته باید به این نکته اشاره کرد که یکی از دلایل دوبرابر بودن کاربران بتلفیلد 1 نسبت به نسخه چهارم، امکان تجربه رایگان آن برای ساعاتی با استفاده از سرویس‌های EA/Origin Access است که بتلفیلد ۴ از چنین مزیتی بهره نمی‌برد.

این کمپانی از آنجایی که کم‌تر از یک هفته از عرضه Titanfall 2 می‌گذرد، توضیحاتی در مورد این بازی ارائه نکرده است. ولی در مورد بازی FIFA 17، الکترونیک آرتز اعلام کرده که این بازی در هفته اول عرضه ۲۰ درصد کاربران بیش‌تری در مقایسه با فیفا 16 داشته است. به‌علاوه دو سوم افرادی که فیفا ۱۷ را تجربه کرده‌اند، بخش داستانی آن یعنی The Journey را بازی کرده‌اند. یکی دیگر از بخش‌های گزارش مالی EA، به عملکرد عالی بخش آلتیمیت تیم در بازی‌های FIFA، Madden و NHL اشاره دارد که امسال ۱۵ درصد درآمد بیش‌تری داشته‌اند.

در زمینه مالی، EA موفق شده در سه ماهه مذکور ۸۹۸ میلیون دلار درآمد خالص داشته باشد که ۶۳ درصد یا ۵۶۶ میلیون دلار آن از طریق فروش محصولات دیجیتالی کسب شده است. البته الکترونیک آرتز در این سه ماهه ۳۸ میلیون دلار ضرر کرده است که در مقایسه با ضرر ۱۴۰ میلیون دلاری سال گذشته کمپانی در همین بازه، رقم بهتری محسوب می‌شود.

همچنین در بخش پایانی گزارش عملکرد مالی، بلیک یورگنسن، مدیر مالی ارشد الکترونیک آرتز، اعلام کرد که EA به ساخت ریمستر بازی‌های قدیمی خود فکر می‌کند. ولی تنها در صورتی سراغ ساخت ریمستر‌ها خواهد رفت که این کار ارزش داشته و دلیل منطقی داشته باشد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده